siamesisk kampfisk och serpa tetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Merra
    • December 2009
    • 5

    siamesisk kampfisk och serpa tetra

    Hejsan

    Har just nu ett akvarium med mått b100xh50xd40 på 190 l. Har just nu 2st praktbotier, 10 serpa tetror 2st ancitrus. Skulle det kunna gå bra att lägga i en kamp hane samt 2sr honor i detta kar? serpa fiskarna är ju ganska aaggressiva. Tacksam för svar om det kan gå bra lr inte.
  • åheim
    • April 2006
    • 13127

    #2
    Kampfiskar med sina stora slöjor blir säkerligen terroriserade av dina serpatetror och även praktbotior kan ställa till problem!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Napoleondynamite
      • March 2010
      • 63

      #3
      Min kampfisk bygger inte bo

      Jag passar på att fråga om hjälp i detta forumet också ^^ Jag är nybliven fiskägare till en kampfisk, och jag och min kompis tänkte försöka få våra två kampfiskar att para sig. Jag går och väntar på att min hane ska bygga bo, men det kommer liksom aldrig? Han har ett runt akvarium med grus på botten, en vattenväxt och ett slags "hus". På ytan har jag lagt en halv, upp och nervänd plastmugg för jag har hört att det ska kunna hjälpa bobygget?
      Försöker också bli klok på fisken själv? Ena stunden far han runt, runt i akvariet och sprätter bland gruset, medan han nästa lägger sig helt still vid ytan/botten. Har någon en idé på hur det kan ligga till?
      Alltid minst ett dilemma (n)

      Kommentar

      Arbetssätt...