Kamphane och vaddå?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bizi
    • February 2010
    • 10

    Kamphane och vaddå?

    som nybörjare inom detta område undrar jag vad jag kan ha ihop men en kamphane.
    Har för tillfället en Kamphane, en Ansistrus (stavning?) och 4 marmorbilbukar som bor i ett 54 liters, men har jag nu tur så håller mitt 100 liters tätt o då blir det ju det dubbla, men jag är osäker på vad som går ihop med kamphanen, Guppys (som går bra ibland) är bara o glömma han tuggade nästan ihjäl dom, så dom fick flytta och Neontetror är sååååå tråkiga...

    hjälp önskas
  • Yollis
    • February 2010
    • 479

    #2
    Ursprungligen postat av Bizi
    som nybörjare inom detta område undrar jag vad jag kan ha ihop men en kamphane.
    Har för tillfället en Kamphane, en Ansistrus (stavning?) och 4 marmorbilbukar som bor i ett 54 liters, men har jag nu tur så håller mitt 100 liters tätt o då blir det ju det dubbla, men jag är osäker på vad som går ihop med kamphanen, Guppys (som går bra ibland) är bara o glömma han tuggade nästan ihjäl dom, så dom fick flytta och Neontetror är sååååå tråkiga...

    hjälp önskas
    tigerbarb, så blir det kanske ett jävla liv i karet
    /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

    "Happy Wife - Happy Life"

    Kommentar

    • Vimsa
      • November 2008
      • 768

      #3
      Tigerbarber och en kamphane? Kommer inte kampisens fenor bli helt förstörda då?

      Kommentar

      • Bizi
        • February 2010
        • 10

        #4
        efter vad jag läste nyss så blir det troligen trasor kvar av fenorna på kamphanen (som heter Dampis - onödigt vetande). och det är INTE vad jag vill.
        men jag vill inte ha ett 100 liters med 6 fiskar i heller :S :P det blir lite tomt....

        Kommentar

        • Yollis
          • February 2010
          • 479

          #5
          Ursprungligen postat av Vimsa
          Tigerbarber och en kamphane? Kommer inte kampisens fenor bli helt förstörda då?
          det kanske inte var så tydligt, men jag skojade bara om barben!
          /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

          "Happy Wife - Happy Life"

          Kommentar

          • Yollis
            • February 2010
            • 479

            #6
            Ursprungligen postat av Bizi
            efter vad jag läste nyss så blir det troligen trasor kvar av fenorna på kamphanen (som heter Dampis - onödigt vetande). och det är INTE vad jag vill.
            men jag vill inte ha ett 100 liters med 6 fiskar i heller :S :P det blir lite tomt....
            jag har 7 fiskar i mitt 110L just nu,
            5 guppys och 2 malar alla är max 4-5 cm långa

            kolla på rödmunstetra, super fina tycker jag!
            sen gillar jag Eldstjärt, men dom kanske oxå är "buffliga"?
            /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

            "Happy Wife - Happy Life"

            Kommentar

            • phettra
              • March 2010
              • 19

              #7
              jag har röda korallplaty med min kampfisk och de trivs kanon ihop!

              Kommentar

              • Napoleondynamite
                • March 2010
                • 63

                #8
                Jag passar på att fråga om hjälp i detta forumet också ^^ Jag är nybliven fiskägare till en kampfisk, och jag och min kompis tänkte försöka få våra två kampfiskar att para sig. Jag går och väntar på att min hane ska bygga bo, men det kommer liksom aldrig? Han har ett runt akvarium med grus på botten, en vattenväxt och ett slags "hus". På ytan har jag lagt en halv, upp och nervänd plastmugg för jag har hört att det ska kunna hjälpa bobygget?
                Försöker också bli klok på fisken själv? Ena stunden far han runt, runt i akvariet och sprätter bland gruset, medan han nästa lägger sig helt still vid ytan/botten. Har någon en idé på hur det kan ligga till?
                Alltid minst ett dilemma (n)

                Kommentar

                Arbetssätt...