Hur länge är de yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nebbiolo
    • October 2009
    • 70

    Hur länge är de yngel?

    Har läst i trådar att yngel ska ha en massa mat hela tiden. Nu har vi skaffat två söta små apistogramma nijsseni, hanen ca 4 cm och en hona ca 4,5 cm. Kommer de få tillräckligt att äta, så de växer ordentligt? Vi matar en gång per dag. Båda äter av all mat, varvar matningen med granulat, frysfoder och flingor.
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Ursprungligen postat av Nebbiolo
    Har läst i trådar att yngel ska ha en massa mat hela tiden. Nu har vi skaffat två söta små apistogramma nijsseni, hanen ca 4 cm och en hona ca 4,5 cm. Kommer de få tillräckligt att äta, så de växer ordentligt? Vi matar en gång per dag. Båda äter av all mat, varvar matningen med granulat, frysfoder och flingor.
    Jodå det bör räcka att mata en gång per dag, although det skadar inte att mata 2 eller fler ggr per dag fast då mindre vid varje matning så klart. (Har själv haft apistogrammor som jag bara matade en gång om dagen och de trivdes bra).
    Det är bra att ni varierar födan, kör gärna frysfodren (gärna olika sorter) som huvudfoder och de andra fodren som komplement.
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3
      Hur länge de är yngel? De fiskarna ni har är inte yngel utan möjligtvis ungfiskar. Hur länge de är yngel är eg. lite svårt att svara på dels så beror det på hur mkt mat de får, vilken typ av mat osv. dessutom är det en flytande övergång mellan yngel och ungfisk.
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • Nebbiolo
        • October 2009
        • 70

        #4
        Tack Rooster för dina svar. Jag tror jag ska dela upp matningen till två ggr per dag, testa i alla fall!

        Kommentar

        Arbetssätt...