Guppyyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Graome
    • August 2008
    • 23

    Guppyyngel

    Hejsan jag har precis fått en till kull guppyyngel. I akvariet ynglen bor i så bor det också 6 stycken dvärgklogrodor. Och de är tydligen riktiga yngelälskare. Jag har inget annat akvarium att ha ynglena i men jag undrar om det funkar om jag lägger dom i en bunke tills dom har vuxit på sig?? Utan syrepump,filter och värmare.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Inga fiskar bör bo i en bunke utan syrepump en längre tid vare sig det är yngel eller inte.
    Du kan ha ynglen däri något dygn tills du antingen hittat en yngelbox eller ett litet yngelkar med tillgång till pump.
    Doppvärmare behövs inte till guppy i akvarium så länge temperaturen i rummet ligger på någorlunda normal nivå.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Graome
      • August 2008
      • 23

      #3
      Okej ska köpa en yngelkassa eller vad det heter på måndag. Men eftersom Guldfiskar kan klara sig i en skål så borde väll små guppyyngel också kunna göra det? Tror dom föredrar att ha det lite halvbra än att bli mat till mina grodor i alla fall. Det jag undrar mest är hur blir det med syret?

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Lägg betoningen på KLARAR..
        Fiskar KLARAR en hel del men mår absolut inte bra av det och lever inte speciellt länge under dessa förhållanden.
        Men eftersom det är ytterst temporärt tycker jag att det är ok att ha dem däri till på måndag.
        Byt en mugg vatten ett par gånger per dygn och lägg i någon växt.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Graome
          • August 2008
          • 23

          #5
          Joo precis det är ju bara som en nödlösning skulle aldrig ha en fisk så annars.

          Kommentar

          Arbetssätt...