En slöjstjärts välmående?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • asdasd
    • February 2010
    • 7

    En slöjstjärts välmående?

    Hej!
    Hur ser man att ens slöjstjärt mår bra?

    Det logiska jag kan tänka på är att de rör sig i alla riktningar, snabbt och smidigt.

    Men är det ett bra tecken att (i mitt fall) min slöjstjärt simmar febrilt över allt och hela tiden verkar vara nyfiken för sin miljö. Äter väldigt mycket av växten och mumsar överdrivet mycket på småstenen på botten. Är allt detta bra tecken? Kan det vara så att hon är brunstig, så att säga - och letar efter en partner?

    Tacksam för svar!
  • DAHLBERG
    • September 2008
    • 1598

    #2
    Svårt (omöjligt) att veta om en fisk mår bra... Det låter som om din slöjstjärt är... ja... som en fisk Jag ska inte fråga hur stort kar du har och ev gnälla om det. Man får använda huvudet och tänka lite själv!

    Troligtvis har du en normal, frisk slöjstjärt
    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
    540 liter kulfisk - T. lineatus
    120 liter salt - Koraller och fisk

    Kommentar

    • asdasd
      • February 2010
      • 7

      #3
      Tack för svar!

      Jag vet att det är ofarligt för en fisk att tugga på växter, men är det bra att de bajsar grönt? Vad krävs för att förbättra det här?

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        guldfiskar är ju rena rama växtmarodörerna!! tycker nästan att det är onormalt när en slöjstjärt INTE äter på växterna...
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Fiskvarsson
          • November 2009
          • 66

          #5
          .. och när de inte äter på växter, sten, glaset, gruset, andra fiskar, mat, maltabletter, sniglar eller ja, något som finns däri, så tror de att varje gång du/någon går förbi att det är mat dags och börjar lixom "luft-tugga" vid ytan i förebyggande syfte. Det KAN ju komma mat då..

          Låter normalt btw

          Kommentar

          • asdasd
            • February 2010
            • 7

            #6
            Japp, det har jag förstått att det är normalt att de smaskar på allt
            Men är det normalt att bajset är grönt?

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              #7
              Har den ätit växter är det väl ingenting att bry sig om.

              Kommentar

              Arbetssätt...