Mitt akvarium behöver hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dancehall
    • May 2007
    • 306

    #16
    Det är väl det jag också får försöka med då! Tack alla för tipsen. Det kommer nog mer frågor snart ska ni se

    Kommentar

    • dancehall
      • May 2007
      • 306

      #17
      Vill visa hur akvariet ser ut nu. Jag tog ut den stora svärdplantan och satte in nya växter. Stoppade även i lite körsbärsräkor.

      Tycker ni det blev bättre eller sämre? Själv gillar jag det mer nu, men är inte riktigt nöjd. Först ska en till rot i, och även förgrundsväxter.

      Kommentar

      • Virros
        • January 2010
        • 488

        #18
        Det blev bättre nu !
        Men försök o skaffa lite mer gömställe kanske en hemgjord grotta med stenar?
        Det funkar för mig iaf!

        Kommentar

        • dancehall
          • May 2007
          • 306

          #19
          Tack!
          Japp, fler gömställen skall jag fixa, måste dock spara lite pengar nu. Åker utomlands i sommar ;D

          Kommentar

          • Virros
            • January 2010
            • 488

            #20
            Jag tror faktiskt att du skulle kunna ha ett par fjärilsciklider i ditt kar !

            Kommentar

            • dancehall
              • May 2007
              • 306

              #21
              Jag har tänkt på det. Men har ju bara 60 liter, (eller 54 eller vad det nu är) och det känns som att det är på gränsen till för litet.
              Äter inte de upp räkorna dessutom, eller är jag helt ute och cyklar?

              Kommentar

              • jenmad
                • March 2009
                • 579

                #22
                Ursprungligen postat av dancehall
                Äter inte de upp räkorna dessutom, eller är jag helt ute och cyklar?
                Jag släppte ner 8-10 körsbärsräkor i mitt 250-liters-kar till scalarer, fjärilar och rosentetror. Och det var väldigt intressant att se hur både scalarer och fjärilar började gå på jakt, ett helt nytt beteende hos dem. Och inte en enda räka blev kvar... Räkorna klarar sig dock bra med platy och kardinaltetror, säkert en och annan som går åt som inte är försiktig men de fiskarna jagar inte alls på samma sätt!

                Hälsningar
                Jennifer

                Kommentar

                • dancehall
                  • May 2007
                  • 306

                  #23
                  Då blir det verkligen inga ciklider av något slag ;D Vill ju ha mina räkor kvar!

                  Kommentar

                  • Falken85
                    • September 2009
                    • 81

                    #24
                    Ursprungligen postat av dancehall
                    Jag vet inte riktigt själv haha! Jag vill nog mest att växterna ska bli bra igen. Sen tycker jag att neontetror och guppysar är lite tråkiga så vill helst bli av med dem. Vet dock inte hur jag ska bli av med dem?

                    Funderar på att testa fjärilsciklider, men går de ihop med räkor?
                    jag kan ta dem som mat till mina pirayor.

                    Kommentar

                    • dancehall
                      • May 2007
                      • 306

                      #25
                      Haha, ska först försöka sälja dem. Annars hojtar jag

                      Kommentar

                      • Gaffel
                        • December 2007
                        • 6200

                        #26
                        Tog du ur sanden när du gjorde din remake och luktade den i så fall väldigt illa?
                        Life's a bitch and then you die..
                        "I might be right handed but im always left-winged"
                        Skriv på!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...