Dvärgciklid i 60l?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fashion
    • February 2005
    • 85

    #16
    ja jag har ju tänkt att bara ha en sorst ciklid i karet eftersom det är så litet. Antingen fjärilar eller en annan, men inte både och. Det var det jag tänkte med haremruvare. Alltså då bara ha den sortens fisk i och inget annat.

    hmmm nåja vi får se. Ska låte det gro lote grann. Har några guppy som ingångsfisk. Drog igång akvariet idag och det vart jättebra Upptäckte dock att det var energisparlampa och inte lysrör i rampen
    Fina Fisken

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #17
      I alla fall körsbärsräkor brukar kunna hantera små ciklider, jag har hållit dem med Apistogramma borelli och Pelvicachromis taeniatus utan problem t.ex.
      (däremot funkade det inte med Teleocichla). Finns ordentligt med gömslen - javamossesnår tex - överlever tillochmed en del räkyngel.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Rooster
        • March 2006
        • 1468

        #18
        Hej, kör du på nån apistogramma istället. dels kan du ha fler än två fiskar och dels är fjärilsciklider rätt känsliga och i regel kortlivade fiskar. Apistogrammor är förvisso oxå lite känsliga men, jag hade satsat på tex. kakaduaciklid (anges ofta som nybörjar apistogramma).
        I 60L blir det lite tajt men jag tror allt det hade funkat med 1 hane och 2 honor. Har själv haft 1+2 regnbågsciklider i 50L och det funkade rätt bra tycker jag.
        Sen skall du dock inte ränka med att butiken säljer dem styckvis utan parvis , vilket jag tycker är skit men det är eg. en annan diskussion som redan har diskuterats en hel del och där åsikterna skiljer som vanligt skiljer sig en del.
        Fish for Life!!!

        Kommentar

        Arbetssätt...