Salt som första akvarium :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johan_f
    • January 2010
    • 4

    Salt som första akvarium :)

    Jaha då blev man saltbiten så det sjöng om det, kanske inte det bästa som första akvarium men vafan finns massor att läsa och riktigt duktigt folk här inne så det ska nog gå bra

    Efter många turer till Zoogiganten i Lomma och att ha läst Lasses tråd här inne om sitt Clownhotel så hade jag bestämt mig, jag skulle ha ett Clownhotel som första akvarium. Satte mig i bilen och körde ut till Zoogiganten, böjade packa ihop lite tillbehör som en extra pump och slang och lite biobollar. Sådär nu skulle man bara gå och hämta akvariumet, oturligt nog så stod det här lilla Clownhotelet sidan om ett fint paket med ett Red sea max 130D som jag då var tvungen att ta en titt på... Fina bilder är ju lockande 20 min senare åkte jag därifrån med ett Red sea max 130D istället för ett Clownhotel

    The game is on

    /Johan
  • DjTommy
    • October 2008
    • 321

    #2
    Grattis & välkommen till Zoopet. Du är medveten om att det är lag på zoopet att starta en projekttråd med massor av bilder efter ett sådant inlägg?
    54 liter BB
    96 liter Dagis
    375 liter Malawi

    Kommentar

    • Racerman
      • January 2010
      • 80

      #3
      Instämmer , bygglogg med bilder.....
      240liter Tetror, Co2, PMDD
      110liter Äppelsnäckor... thats it

      Wow. That's amazing. I'm, like, totally green with jealous rage right now.

      Kommentar

      • johan_f
        • January 2010
        • 4

        #4
        Ja jo nu var det ju det här med byggbilder byggde ju akvariet direkt när jag kom hem och var färdig innan kameran var laddad. Men jag lovar att det kommer bilder så fort jag börjar inreda.

        /Johan
        Senast redigerad av johan_f; 24 January 2010, 14:27.

        Kommentar

        • DjTommy
          • October 2008
          • 321

          #5
          Ingen fara! Det är uppbyggandet av inredning osv. vi vill se. Det kan aldrig bli för mycket bilder enligt min åsikt. Kommer du köra original eller ska du göra några ändringar i burken?
          54 liter BB
          96 liter Dagis
          375 liter Malawi

          Kommentar

          • johan_f
            • January 2010
            • 4

            #6
            Jag kommer köra orginal till en början sen får vi se vad som händer, vet ju av erfarenhet att alla projekt jag tar tag i spårar ur

            /Johan

            Kommentar

            • johan_f
              • January 2010
              • 4

              #7
              Sådär då var man igång och tillverkar vatten, 10 liter i timmen så det lär ta ett tag innan det är fullt. Tur att man inte ska fylla ett 500 liters kar

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                #8
                Roligt att fler drar igång ett saltkar
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • Constantine
                  • September 2009
                  • 431

                  #9
                  Måste ha blivit svin dyrt på Zoogiganten i lomma, själv har jag slutat handla där när jag upptäckte att deras priser ligger på 20 - 30 % dyrare än någon annan men men..



                  Lycka till
                  450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
                  170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

                  Kommentar

                  Arbetssätt...