Nytt akvarium 325 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nothingman
    • January 2010
    • 74

    #31
    Ursprungligen postat av hannesc
    okej. a det tycker jag är lite tråkit. bestäm dig innan du sätter igång karet, för det är inte att rekomendera att byta sen, då akvariet bör stå ett par veckor innan dina fiskar flyttar in. För att få rätt balans i akvariet.

    Du kan ju alltid sälja sjöstenen. ja menar blästersanden kostar ju nada. 50:- för 25kg..det är rätt billigt det.

    btw. vad odlar han för diskus-sorter? o priser? kanske är en smula intresserad
    Förresten, blästersanden. Är det bara att skölja den och lägga i som vanligt? Inget annat man ska göra med den?

    Han hade Engelsk Sjösten i sitt 720-kar och där tyckte jag den såg bra ut iofs.

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #32
      A nummer kan vara bra o ha. PMa mig.

      A det är bara slänga ner i en spann o ner med duschslangen o röra runt o låta stå tills vattnet blir klart.

      Ja den är ju helt okej, men efter jag startat ett nytt kar med blästersand så blev jag frälst.

      ser mer naturtroget ut tycker jag.

      +att engelsk sjösten är ju rätt vanlig. man vill ju vara liite speciell

      Kommentar

      • nothingman
        • January 2010
        • 74

        #33
        Nu är baljan vattenfylld iaf =) Ena pumpen låter som f-n bara men det kanske rättar till sig om den får gå lite.
        Spelar det förresten nån roll var man gör av doppvärmaren?

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #34
          pumpen låter säkerligen pga luft men det ger sig efter ett par dagar.

          ne det spelar ingen roll. fast det bör vara där det flödar vatten ordentligt så att värmen sprids. tips bredvid pumpen.

          Kommentar

          • nothingman
            • January 2010
            • 74

            #35
            Låter bra det. Hade för mig att jag läst att dom kunde väsnas lite. Var visst med ett bottenfilter med såg jag! Kul med överraskningar!
            Enligt termometern så har jag 28 grader i vattnet nu så doppvärmaren sköter sig nog verkar det som =)

            Kommentar

            • nothingman
              • January 2010
              • 74

              #36
              En liten fråga... Har två scalarer i mitt lilla 60-literskar. Klarar dom 28-29 grader som jag har i det stora? Känns som dom skulle ha det bättre i det...

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #37
                altum-scalarer ska enligt zoopets beskrivning klara sig med det, men antar att du itne har altum?

                Kommentar

                • nothingman
                  • January 2010
                  • 74

                  #38
                  Nej det är nog inga märkvärdiga scalarer jag har. Svarta är dom det är ungefär allt jag vet ;-)

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #39
                    då kanske det blir lite svettigt för dom. men det finns säkert andra proffs här som kan svara bättre.

                    Kommentar

                    • nothingman
                      • January 2010
                      • 74

                      #40
                      Jag har stoppat i dom nu. So far so good iaf. Skulle dom börja se hängiga ut så får jag väl helt enkelt flytta tillbaka dom =)

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        #41
                        jepp. men det går säkert bra

                        Kommentar

                        • nothingman
                          • January 2010
                          • 74

                          #42
                          Dom har överlevt natten iaf. Åt till och med lite frukost nyss så det verkar gå bra!

                          Kommentar

                          • nothingman
                            • January 2010
                            • 74

                            #43
                            Fick med mig en mal (vet inte vad det är för sort) på över 30cm från mosterns gubbe idag. Fick inte plats i hans kar. Verkar trivas bra i mitt!

                            Pumpen låter fortfarande som f-n. Får nog bli en ny...

                            Kommentar

                            • Spijer
                              • February 2004
                              • 226

                              #44
                              Ursprungligen postat av nothingman
                              Pumpen låter fortfarande som f-n. Får nog bli en ny...
                              Inte så konstigt om du kör med blästersand och bottenfilter..

                              Om jag nu inte missförstod dig.

                              Kommentar

                              • nothingman
                                • January 2010
                                • 74

                                #45
                                Ursprungligen postat av Spijer
                                Inte så konstigt om du kör med blästersand och bottenfilter..

                                Om jag nu inte missförstod dig.
                                Nej jag har inte blästersand utan engelsk sjösten (tror jag det heter).

                                Har för övrigt fått bra fart på baljan nu. 4 chokladciklider som simmar runt och är otroligt vackra! Av någon märklig anledning så minskar mina vinkeltetror i antal

                                Kommentar

                                Arbetssätt...