Vilka fiskar ska vi komplettera med?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lelleri
    • December 2009
    • 2

    Vilka fiskar ska vi komplettera med?

    Hej!
    Min 12-åriga son har fått ett akvarium i födelsedagspresent i november. Det är ett 100-liters akvarium. Han har valt inredning, växter och fiskar själv och det har blivit kanonfint. Akvariet fungerar utmärkt. Om han skulle vilja ha några mer fiskar framöver är det någon som kan bidra med lite idéer? Han har valt Röd regnbågsfisk (som vi har 2 av), Neontetror (20 st), Fembandsbarb (3 st), Diamantetra (5 st) och Platy (4 st). Är det lagom många fiskar? Ska han ha fler av någon av dom eller ha någon mera art?
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #2
    Verkar någorlunda fullt kan jag tycka, kanske kan ni ha någon mer bottenlevande art såsom corydoras.
    Checking out...

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3
      Ursprungligen postat av Lelleri
      Hej!
      Min 12-åriga son har fått ett akvarium i födelsedagspresent i november. Det är ett 100-liters akvarium. Han har valt inredning, växter och fiskar själv och det har blivit kanonfint. Akvariet fungerar utmärkt. Om han skulle vilja ha några mer fiskar framöver är det någon som kan bidra med lite idéer? Han har valt Röd regnbågsfisk (som vi har 2 av), Neontetror (20 st), Fembandsbarb (3 st), Diamantetra (5 st) och Platy (4 st). Är det lagom många fiskar? Ska han ha fler av någon av dom eller ha någon mera art?
      Håller med föregående inlägg men om ni skaffar fler fiskar så gärna pansarmalar eller ancistrus, annars om ni skall utöka så köp inte fler olika arter utan i så fall fler individer av de arter ni redan har (dock inte regnbågsfiskar, dessa skall eg. ha lite större kar)
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      Arbetssätt...