Gammalt kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • jb63
    svarade
    Startade mitt bygge idag med att såga upp björkplywood till bänken och rampen så nu ska kexmaskinen få jobba i helgen

    Lämna en kommentar:


  • jb63
    svarade
    Ursprungligen postat av GöranE
    Kan du hålla dig så länge då?? Hade inte jag klarat av..

    Måste ju först bygga en bänk och en ljusramp, sen ska jag även sätta in någon typ av bakgrund innan det blir nån malawi fisk i det-

    Lämna en kommentar:


  • GöranE
    svarade
    Kan du hålla dig så länge då?? Hade inte jag klarat av..

    Ursprungligen postat av jb63
    Kan ju vänta tills frosten har gett sig av

    Lämna en kommentar:


  • jb63
    svarade
    Ursprungligen postat av GöranE
    Klart att det går att göra rent ett gammalt kar. Var bara väldigt noga med att skölja av det efteråt då tvättmedel är giftigt för fiskarna. Kolla av hur silikonet ser ut innan du fýller på vattnet. Det skall vara smidigt och inte torrt i ytan samt sitta fast mot glaset. Ställ karet på toa eller i tvättstugan när du provfyller. Som en försiktighetsåtgärd..
    Kan ju vänta tills frosten har gett sig av

    Lämna en kommentar:


  • jb63
    svarade
    Ska försöka att dokumentera vad jag gör med bilder vilket innebär att jag bör bli goldmedlem. Men detta kommer att ta tid för jag ska först bygga en bänk och sen en ljusramp så att det passar in i rummet där det ska stå

    Lämna en kommentar:


  • GöranE
    svarade
    Klart att det går att göra rent ett gammalt kar. Var bara väldigt noga med att skölja av det efteråt då tvättmedel är giftigt för fiskarna. Kolla av hur silikonet ser ut innan du fýller på vattnet. Det skall vara smidigt och inte torrt i ytan samt sitta fast mot glaset. Ställ karet på toa eller i tvättstugan när du provfyller. Som en försiktighetsåtgärd..

    Lämna en kommentar:


  • Systercaroline
    svarade
    Tyvärr kan jag inte svara på din fråga, men jag undrar (om jag får stjäla din tråd) hur länge kan man använda ett akvarium, innan det blir osäkert? Risk för läckage å så.. Blir det "äldre" fortare om det står tomt?

    Lämna en kommentar:


  • hawkse
    svarade
    Ursprungligen postat av jb63
    Kan man köpa nya packningar till eheim 2226 proff.
    Det verkar finnas:

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av jb63
    Akvarium igen ....på tiden
    Grattis, alltid lika roligt! Får vi se bilder sen då?

    Lämna en kommentar:


  • jb63
    startade ett ämne Gammalt kar

    Gammalt kar

    Vad använder man för medel när man vill tvätta av ett kar som varit tomt ett par år. Bör ju tvätta av det samtidigt som man kollar om det är tätt.Kan man köpa nya packningar till eheim 2226 proff.

    Akvarium igen ....på tiden
Arbetssätt...