Nu börjar det se skitigt ut

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Fredrik1
    svarade
    Bara att ta fram slamhäverten och börja suga Om du nu ska byta, kolla isf på www.pwss.com

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Är det inkomster så blir det utgifter.
    Byt inte ut gruset nu om du inte måste, rikta om flödet från pumpen istället och slamsug botten vid vattenbyte tills du köpt ett nytt filter.

    Lämna en kommentar:


  • tomtebolycka
    startade ett ämne Nu börjar det se skitigt ut

    Nu börjar det se skitigt ut

    Har ett nystartat kar med labidochromis golden, satte idag i en mal. Tyckte att algerna började få det vita ciklidgruset att se skitigt ut så det kändes som en smart grej att göra. Men vad jag inte tog med i beräkningen var 50st 1cm långa bajskorvar på en halv dag.

    Vad gör man nu?

    Har läst lite om cirkulation och byte av pump men jag känner att i dagsläget är jag inte sugen på att göra några stora ekonomiska utlägg då det redan gått åt så mycket pengar. Eftersom karen i vår zoobutik var utrustade med fasta filtermoduler var ytterfilter inte ens något vi funderade över. Dumt kanske...

    Funderar nu på om vi gör en massa arbete i onödan om vi byter det vita gruset mot svart? Är avföringen i sig ett så stort problem för vattenvärdena och fiskarnas välmående att vi ändå måste komma till rätta med problemet?

    All hjälp, synpunkter och idéer emottages gladeligen
Arbetssätt...