Låna 375 liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ancristus <3
    • July 2009
    • 277

    Låna 375 liter.

    Jag ska få låna min kusins 375 liters kar. Men jag undrar hur länge silikon håller, han har haft det i 10 år och jag vill inte att jag ska få 375 liter vatten forsande ut i rummet. Så undrar om man behöver silikona om hela karet.

    Sen hoppas jag att det kommer upp en projekt tråd när jag väl kommer igång
    I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

  • jenmad
    • March 2009
    • 579

    #2
    I början av 2009 upptäckte jag att mitt 80 liters-kar hade börjat läcka lite grann. Det köpte jag 1985 av någon som haft det i mer än tio år. Sen stod det tomt i tre-fyra år innan jag köpte det...
    Så om det är väl gjort från början tror jag nog att det kan hålla rätt länge
    Och ett litet tips: Om du tycker att vattnet avdunstar lite väl fort, kolla om det läcker...

    Hälsningar
    Jennifer
    Senast redigerad av jenmad; 28 December 2009, 21:39.

    Kommentar

    • zoomi
      • August 2004
      • 829

      #3
      Varför ska du låna det och hur länge ska du låna det?

      Kommentar

      • Ancristus <3
        • July 2009
        • 277

        #4
        Jag ska låna det för att jag vill ha ett större akvarium, sen får jag låna det hur länge jag vill.
        I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

        Kommentar

        • Fredrik1
          • February 2009
          • 305

          #5
          Varför inte bara ge han en billig peng för karet?
          Min Zoon

          Kommentar

          • zoomi
            • August 2004
            • 829

            #6
            Verkar dumt att "låna".. Tänk så bestämmer han sig för att ta tillbaka akvariumet. Det är väldigt omständigt att avveckla samt starta upp ett nytt akvarium, sen blir det problem om du inte använder vattnet från det gamla akvariumet, då måste du köpa med nytt vatten och de lär inte fiskarna gilla, så säkra istället framtiden och köp de från han eller köp ett annat.

            Kommentar

            • Ancristus <3
              • July 2009
              • 277

              #7
              Men jag är 14 år ett akvarium kostar för djävla mycket. Men han har sagt att jag får låna det tills jag inte orkar mer. Sen är han inte säker på att han vill ha kvar det heller så. Men vi får se.
              I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

              Kommentar

              • Broddan
                • February 2007
                • 536

                #8
                Mycket bra lån!
                Hälsningar

                D

                Kommentar

                Arbetssätt...