Starta upp mitt första akvarium. (nybörjare)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • august1996
    • October 2009
    • 333

    #31
    kan du inte sicka in någon bild?

    Kommentar

    • Supreme2
      • December 2009
      • 23

      #32
      Skulle juh kunna försöka men misstänker att jag inte lär få någon bra bild då mina fiskar är extremt skygga av sig.

      Ingen som har lite tips på hur man får yngel att överleva om det nu är yngel på G? lär juh ha panik den dagen hon släpper dom om det nu är något. Vet inget om sådant.

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #33
        Ha inte för bråttom med yngel. Tror nog att föräldrarna är kapabla att ha hand om sina yngel själva. Om du ser att föräldrarna inte är så duktiga av sig så kan man alltid skaffa en yngelkasse som man hänger innanför akvariet.

        Praktbotia kan bli upp till 15cm stora och det finns bättre sätt att få bort skärpsnäckor på. Skärpsnäckorna skadar ingen, de håller karet rent och tycker du att de blir för många kan du alltid krossa de mot rutan och mata dina fiskar med.

        Alternativ nr 2. Köp annars A. Helenor "mördarsnäckor" de är snygga och äter upp alla andra sniglar i karet.
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Supreme2
          • December 2009
          • 23

          #34
          Jag låter nog snäckorna vara tills vidare. Om det är så pass enkelt som att bara mosa dem så testar jag det till att börja med om de blir för många.

          Inga andra fiskar heller. Skall nog hålla mig till endast Demasoni och mina ancistrus.

          Ska nog försöka att satsa på att hitta någon shyst inredning i karet istället för massa fiskar. just nu har jag gruset å det jag fick från systern. tror det är engelsk sjösten eller något sådant. Vill ha enkelt med bara någon stor sten eller så. tror jag vill ha sand med. trivs malawi med det?

          Kommentar

          Arbetssätt...