Hur, När, Varför?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    #16
    Varsågod
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • lofstrog
      • November 2009
      • 989

      #17
      Varför göra av med 40 liters. Du kommer att ångra dig om du gör av med det. Det är alltid bra att ha ett extra akvarium om man behöver medicinera en fisk eller kanske som yngelakvarium.
      Discus for life

      Kommentar

      • sandraengstrom
        • November 2009
        • 79

        #18
        Haha yngelakvarium är jag inge orolig för att jag kommer ångra, är nybörjare när de gäller fiskar och att odla känns inte så lockande
        Däremot har du en poäng i det där med extra akvarium om man behöver medicinera osv.. Sen är de tyvärr en plats fråga.. vart ska jag gör av de om jag inte ger bort de :S

        Kommentar

        • Andrém
          • October 2009
          • 1247

          #19
          Ursprungligen postat av sandraengstrom
          Haha yngelakvarium är jag inge orolig för att jag kommer ångra, är nybörjare när de gäller fiskar och att odla känns inte så lockande
          Däremot har du en poäng i det där med extra akvarium om man behöver medicinera osv.. Sen är de tyvärr en plats fråga.. vart ska jag gör av de om jag inte ger bort de :S
          Yngel kommer du säkerligen få. Jag planerade inte för några yngel med mina ancistrus sp. malar har redan lagt rom

          Så att ha ett extra akvarium, oavsett om det är för yngel eller medicinering är alltid en bra idé.

          Kommentar

          • sandraengstrom
            • November 2009
            • 79

            #20
            Jag ska se hur jag kanske kan lösa platsfrågan så man kanske kan ha kvar de

            Jag håller på att koppa över mina fiskar nu, dom är alla i en hink, men hur ofta ska jag våga koppa? Just nu kör jag en kopp/10 min, törs jag ta två i taget eller kör jag på för hårt då?

            Kommentar

            • Andrém
              • October 2009
              • 1247

              #21
              Hur stort (cm) är ditt 40L akvarium, kan inte vara så stort eller?

              Kommentar

              • sandraengstrom
                • November 2009
                • 79

                #22
                50 cm brett, 27 cm djupt och 32 cm högt så lite plats tar det ändå

                Kommentar

                • Andrém
                  • October 2009
                  • 1247

                  #23
                  Ursprungligen postat av sandraengstrom
                  50 cm brett, 27 cm djupt och 32 cm högt så lite plats tar det ändå
                  Ah, var inte så litet som jag hade trott. 40L låter ju väldigt lite trots allt.

                  Annars så kan du ju låta det stå i ett förråd tills du behöver använda det om det inte får plats i huset/lägenheten

                  Kommentar

                  • sandraengstrom
                    • November 2009
                    • 79

                    #24
                    Vi har ett källarförråd men de nos och förstörs så mycket där

                    Kommentar

                    • Andrém
                      • October 2009
                      • 1247

                      #25
                      Ursprungligen postat av sandraengstrom
                      Vi har ett källarförråd men de nos och förstörs så mycket där
                      Ah, ja, det finns tyvärr inte så väldigt många val annat än: behålla, sälja eller använda du hittar nog en bra lösning på det för eller senare

                      Kommentar

                      • Henrik_von_Jyndevad
                        • January 2006
                        • 272

                        #26
                        I ett litet försök som jag och mina dåvarande kollegor på Akvarie-Leasing Stockholm gjorde visade att stickprover blir säkrare om man tillsätter salt (natriumklorid) i försöksvattnet.
                        MVH Henrik

                        Kommentar

                        Arbetssätt...