Snygga tetror till guramis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fishfish
    • November 2009
    • 75

    Snygga tetror till guramis?

    Jag har svårt att bestämma mig.... det finns så många fina små tetror och jag vill ha ett effektfullt stim när det är dags att sätta i fisk i akvariet. (Vet att jag ska ta några stycken i taget och vänta emellan.)

    Jag vill gärna ha dvärggurami och mosaikgurami. Till det några pansarmalar och större mal. Sedan vill jag har ett stim mindre tetror. Akvariet är på 300 liter.

    Vad tycker ni skulle passa med guramisorterna?
    300 liters Cayman Scenic körsbär: coboltblå dvärgguramis, mosaikguramis, pakistan botior, leopard danios, siamesiska algätare, ancistrus.
    60 liters guppys och ancistrus.
  • Fanbyalperna

    • September 2005
    • 752

    #2
    Ett par personliga favoriter är citrontetra och röd fantomtetra Tyvärr brukar de inte se så mycket ut för världen i affärerna, men färger ut när man fått hem dem och de gått in sig i akvariet
    Har inte alltid rätt, men fel ibland

    Kommentar

    • DaRe

      • June 2009
      • 2227

      #3
      rosentetror är snygga.
      Briljanttetror också!
      Checking out...

      Kommentar

      • Rooster
        • March 2006
        • 1468

        #4
        Kejsartetran och kongotetran är några av mina favvisar. Ditt kar är ändå såpass stort att jag iaf hade passat på att köra nån ändå hyffsat stor tetra tex de jag nämnt.
        Fish for Life!!!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Jag skulle skippa tetrorna och köra på tex Drottningrasbora istället. Även de kommer från Asien, som dina andra fiskar du har tänkt dig.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • fishfish
            • November 2009
            • 75

            #6
            Tack för alla tips! Har åkt runt till 5 olika fiskaffärer och botanierat vad det har. Man kan väl alltid beställa det man vill ha om det inte finns inne? Är det dyrare att göra så?
            300 liters Cayman Scenic körsbär: coboltblå dvärgguramis, mosaikguramis, pakistan botior, leopard danios, siamesiska algätare, ancistrus.
            60 liters guppys och ancistrus.

            Kommentar

            • LLL
              • July 2009
              • 328

              #7
              Jag kör Briljanttetror tillsammans med mina guramis i sällskapskaret. Jäkligt vackra och häftiga fiskar som dessutom ynglat av sig och några få tuffingar har överlevt.

              Kommentar

              • Atlas-Generalen
                • November 2009
                • 31

                #8
                Ett par palettciklider och ett par fjärilciklider!

                Kommentar

                Arbetssätt...