Tillräcklig pump?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fishfish
    • November 2009
    • 75

    Tillräcklig pump?

    Nu har jag hämtat och startat upp mitt första akvarie. Det blev ett begagnat Cayman 300 liters scenic. Till det är det ju en bluwave 09 som kör runt 1200l/timmen. Jag trodde det var jättebra men när jag nu läste här på forumet om att starta upp ett akvarie stod det att en pump ska klara 1500l/timma. Bör jag byta ut den till något annat?
    300 liters Cayman Scenic körsbär: coboltblå dvärgguramis, mosaikguramis, pakistan botior, leopard danios, siamesiska algätare, ancistrus.
    60 liters guppys och ancistrus.
  • åheim
    • April 2006
    • 13123

    #2
    Ska en pump klara 1500L/tim för att det ska fungera, vad menar du??
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • icefudge
      • August 2009
      • 177

      #3
      1200liter i timmen till 300 liter ska räcka. min personliga åsikt givetvis men jag tycker en del överdriver när de ska ha en "storm" i sina kar enda karen det "stormar" i hos mig är odlingskaren till malar
      Malar is the shit

      Kommentar

      • fishfish
        • November 2009
        • 75

        #4
        Ursprungligen postat av icefudge
        1200liter i timmen till 300 liter ska räcka. min personliga åsikt givetvis men jag tycker en del överdriver när de ska ha en "storm" i sina kar enda karen det "stormar" i hos mig är odlingskaren till malar
        Tack, då känner jag mig lugn..
        300 liters Cayman Scenic körsbär: coboltblå dvärgguramis, mosaikguramis, pakistan botior, leopard danios, siamesiska algätare, ancistrus.
        60 liters guppys och ancistrus.

        Kommentar

        • Rooster
          • March 2006
          • 1468

          #5
          Ursprungligen postat av icefudge
          1200liter i timmen till 300 liter ska räcka. min personliga åsikt givetvis men jag tycker en del överdriver när de ska ha en "storm" i sina kar enda karen det "stormar" i hos mig är odlingskaren till malar
          Ja jag håller med, det verkar råda nån slags pumpkapacitetshysteri här på zoopet. Detta är ju 4ggr volymen så bör absolut räcka särskilt med tanke på vilka fiskar som ska gå i karet!
          Fish for Life!!!

          Kommentar

          Arbetssätt...