Nybörjare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Graome
    • August 2008
    • 23

    Nybörjare

    Hejsan nu har jag äntligen skaffat akvarium. Har velat skaffa akvarium i flera år men det har aldrig blivit av. Men nu har jag iaf skaffat mig ett 240 liters akvarium som jag har haft i 2 veckor nu. I akvariet så bor det för tillfället.

    7 guppys och plus en massa guppy yngel.
    3 mosaikguramis
    1 khuli ål
    1 kinesisk algätare
    och en massa snäckor som måste ha följt med växterna.

    Mina yngel verkar hittils klara sig ganska bra. Trodde dom skulle stryka med på en gång men de har visat sig vara ena riktiga små överlevare.

    Jag undrar över en sak. Brukar vara i sommarstugan på sommrarna och där har vi 2 dammar. Skulle någon art av mina fiskar klara att bo ute en sommar i dammen? Tillexempel från början av Juni till början av September?

    Har hört folk som har sina guppys ute om somrarna och det ska tydligen gå bra. Sen så bor väll den kineskiska algätaren i kalla bäckar ute i det vilda så det borde väll funka.

    Eller har jag fel?
  • Graome
    • August 2008
    • 23

    #2
    oj en rättelse bara. Det är marmorgurami jag har inte mosaik

    Kommentar

    • Graome
      • August 2008
      • 23

      #3
      Är det ingen som kan svara på min fråga??

      Kommentar

      • icefudge
        • August 2009
        • 177

        #4
        köp äkta guldfisk å stoppa i dammen istället
        Malar is the shit

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          #5
          Ursprungligen postat av Graome
          Är det ingen som kan svara på min fråga??
          Det ska nog gå bra, se bara till att det inte är för kallt när du introducerar dem och koppa in dem under ett par timmar! Det blir nog däremot svårt att fånga in dem till hösten...
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Graome
            • August 2008
            • 23

            #6
            joo det har du nog rätt i. Fast dammen jag tänkte ha dom i är inte så värst stor. Men jag tror khuli ålen får stanna i akvariet eftersom den annars skulle bli helt omöjlig att hitta igen. Men mina Guramis tror jag inte det blir så jättesvårt att fånga inte mina guppys heller.

            Algätaren skulle kanske bli lite svårare eftersom den gömmer sig under stenar och sånt. Icefudge jag vill inte ha guldfiskar i mitt akvarium eftersom jag har hört att dom skitar ner väldigt mycket och äter och river upp växter.

            Kommentar

            Arbetssätt...