Tetror...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Krickan
    • May 2008
    • 72

    Tetror...

    Har köpt en 54L akvarium. Tänkte flytta över mina svarta neontetror, noentetror och kardinaler till detta. Men undrar om typ Crystal Red räkor kan funka i akvariumet utan att bli mat? Sedan har jag svart grus som jag tänkte ha på botten. Sedan tänkte jag har rätt många smårötter i, som små gömställen. Undrar också om någon har någon erfarenhet av Svart BTN bakgrund. Har sådan i mitt 30L men den var det bara att klippa till och stoppa ner, behövdes inte limmas då gruset satt fast bakgrunden mot rutan. Men undrar hur det är med dessa bakgrunder som är 45 gånger 45 cm, dessa är väl sådana som måste limmas? I mitt 30 l är hela bakgrunden knölig, så naturtroget som möjligt kan man väl säga, men dessa för Juwel är bara 2 cm och ganska raka till formen. Är det bara att köpa 2 st och klippa till och limma? Märks det vid skarven? Tar tacksamt emot svar och tips...
  • Krickan
    • May 2008
    • 72

    #2
    Hade idag turen att gå på ett zoo här i byn, och de hade en bakgrund som passade perfekt i mitt akvarium. Men undrar om det spelar någon roll vilket silikon man använder. Räcker det bara med ett som tål vatten. Finns det något som är bättre än något annat? Sedan så undrar jag fortfarande om det är någon som har erfarenhet om neontetor och guppys kan gå i samma akvarium med räkor...utan att de blir mat?

    Kommentar

    • Markus1984
      • November 2008
      • 2606

      #3
      Tjena krickan,

      om du går till en byggvaruhandel eller liknande och tittar på glassilikon brukar det stå att det går att använda till akvarium också. Clas Ohlsson har ett akvariesilikon som kostar 50kr tuben.

      Tetrorna kan nog norpa några räklingar och guppy-yngel, men dom stora räkorna går med största sannolikhet säkert.
      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

      Kommentar

      • Krickan
        • May 2008
        • 72

        #4
        Tack Marcus för svaret. Var ner till affären idag och köpte silikon. I helgen ska bakgrunden dit. Sedan är det i stort sett klart att köra igång..

        Kommentar

        • Markus1984
          • November 2008
          • 2606

          #5
          Tjena ,

          inga problem! Bara fråga på om det är något mer.
          Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

          Kommentar

          • gickan_87
            • November 2003
            • 1873

            #6
            Något som jag funderar över är om alla dina fiskar får plats i ett 54 l akvarium?

            Låter som en massa fiskar eftersom alla tetrorna är stimfiskar, fast du kanske bara har 5 av varje?

            Kommentar

            Arbetssätt...