Små "kuddar" med en prick i

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ludde87
    • July 2009
    • 146

    Små "kuddar" med en prick i

    Idag såg jag att det sitter små genomskinliga kuddar med en rund vit prick i på mina trädrötter! De är ca 3 mm. Vad kan det vara? Min gissning just nu är om mina snäckätande snäckor lagt ägg?
    160 liters sällskapsakvarium
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Låter mest troligt, ja.. Har inte sett några ägg från våra "helenor" men har hört från andra här i forumet att det ser ut just som små kuddar.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Ludde87
      • July 2009
      • 146

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      Låter mest troligt, ja.. Har inte sett några ägg från våra "helenor" men har hört från andra här i forumet att det ser ut just som små kuddar.
      Hm spännande! Har du någon uppfattning om hur lång tid det tar innan de kläcks? Det är ganska många, de sitter utspridda en och en på båda av mina trädrötter.
      160 liters sällskapsakvarium

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av Ludde87
        Hm spännande! Har du någon uppfattning om hur lång tid det tar innan de kläcks? Det är ganska många, de sitter utspridda en och en på båda av mina trädrötter.
        Har ingen aning faktiskt.. Eftersom våra helenor gömt sina ägg så har jag bara plötsligt sett nya små snäckor.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Ludde87
          • July 2009
          • 146

          #5
          Ursprungligen postat av Nina82
          Har ingen aning faktiskt.. Eftersom våra helenor gömt sina ägg så har jag bara plötsligt sett nya små snäckor.
          Det visar sig nog med tiden. Jag ska försöka hålla koll på när de kläcks. Nu är det bara en liten rund prick i äggen, kan tänka mig att den pricken kommer växa innan de kläcks. Tror inte att mina fiskar kommer bry sig om dem, har kuhlii, ancistrus, molly och platy i det karet.
          160 liters sällskapsakvarium

          Kommentar

          Arbetssätt...