Vart tog den lilla söta räkan vägen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tagebriard
    • September 2009
    • 57

    Vart tog den lilla söta räkan vägen?

    Hej!

    Igår var jag och inhandlade lite fler innevånare till mitt akvarium.
    Bla. så köpte jag fem stycken Amano räkor, dom skulle vara bra på att äta alger sa dom.

    Igår for dom runt i akvariet hela kvällen och när det var dax att släcka ner så satt dom i toppen på en växt, just där utföldet från pumpen är som starkast. Då såg dom pigga och krya ut

    Men idag syns dom inte till alls. Brukar räkor gömma sig? Det kanske är kvälls/natt fiskar?
    Eller är det så tråkigt att dom har dött? Men borde jag inte se någon form av lik då?

    Tror inte att dom kan ha blivit uppätna, jag har bara små fiskar i akvariet.

    Kampfiskar, Platy, Röd dvärggurami, Briljanttetror, neonregnbåge, och ett par rätt stora skäggmunsmalar.

    Är räkor svåra att ha i akvarium? Villken sort är lättast?

    / Katarina
  • ElinM
    • August 2009
    • 28

    #2
    Hej,

    Amanoräkor kan vara bra på att gömma sig
    Mina vara väldigt rädda i början men nu är de framme hela tiden.
    Prova att mata lite och se om de kommer fram, mina räkor blir helt vilda när de känner lukten av mat

    /Elin

    Kommentar

    • Rockdoll
      • October 2009
      • 351

      #3
      Ursprungligen postat av Tagebriard
      Hej!

      Igår var jag och inhandlade lite fler innevånare till mitt akvarium.
      Bla. så köpte jag fem stycken Amano räkor, dom skulle vara bra på att äta alger sa dom.

      Igår for dom runt i akvariet hela kvällen och när det var dax att släcka ner så satt dom i toppen på en växt, just där utföldet från pumpen är som starkast. Då såg dom pigga och krya ut

      Men idag syns dom inte till alls. Brukar räkor gömma sig? Det kanske är kvälls/natt fiskar?
      Eller är det så tråkigt att dom har dött? Men borde jag inte se någon form av lik då?

      Tror inte att dom kan ha blivit uppätna, jag har bara små fiskar i akvariet.

      Kampfiskar, Platy, Röd dvärggurami, Briljanttetror, neonregnbåge, och ett par rätt stora skäggmunsmalar.

      Är räkor svåra att ha i akvarium? Villken sort är lättast?

      / Katarina
      Nu kan jag ju inte påstå att jag vet sådär jättemycket om sånt här, men en kampfisk är väl ändå möjlig slukare av räkan?

      Kommentar

      • Tagebriard
        • September 2009
        • 57

        #4
        Hej och tack för svaren!

        Jag har hittat räkorna, dom sitter bakom pumpen

        Sen kan jag för allt i livet inte tro att min kampfisk kan äta upp räkorna, han är liten och dem stora. För att äta måste dom väl få rum i munnen, eller tuggar han i sig dom bit för bit?

        Kommentar

        • ElinM
          • August 2009
          • 28

          #5
          Skönt att du hittade räkorna!

          Jag tror inte att du behöver vara orolig för att din kampfisk ska äta upp räkorna, de är snabba små rackare
          Jag har amanos och kampfisk i ett av mina kar och det är tvärtom så att räkorna brukar hoppa på min kamphona och "surfa" när jag matar dem...

          Du kommer säkert att se mer av dina räkor när de känner sig mer hemmastadda

          Kommentar

          Arbetssätt...