Nöjd akvarieägare!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Memphis
    • October 2009
    • 5

    Nöjd akvarieägare!

    Hejhej igen, skrev här för nån vecka sen om mitt 18L och ville ha lite idéer till det, blev att jag bytte bort det mot ett 54L med en polare, han ville ha det som räkakvarie.

    Ville bara visa hur det ser ut efter jag har inrett det lite igår, kom gärna med synpunkter på vilka fiskar som skulle gilla detta också



    Tack på förhand!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Se till att Javaormbunkens rotstock inte kommer under sanden för då är risken stor att den ruttnar och växten dör.
    Sedan skulle jag skaffat någon snabbväxare såsom tex Limnophila sessiflora och sätta framför pumpen. Dels för att konkurrera ut ev. alger, men även för att täcka den så den inte syns så mycket.
    Cabomban som står till höger är lite väl kort ansade och är nog tveksamt om de kommer att klara sig, likaså Papaegojbladen som är ganska svåra att få att trivas.
    Vilken fisk du ska ha är svårt att råda till, men varför inte bara en grupp snygga Platy?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Karin_95
      • May 2009
      • 85

      #3
      jag tycker att du ska plantera in lite fler växter , och sätt någon fin väx framför pummpen så synns den inte så mycke hm, fiskar finns de ju så måmga att välja på ... men malar borde du ha , tex ancistrus

      Kommentar

      • travianplayer
        • October 2009
        • 1201

        #4
        ganska fint faktiskt gillar stilen
        Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

        Kommentar

        • sandish
          • August 2009
          • 462

          #5
          tycker de såg riktigt mysigt ut
          500L Monster Tank
          1st Paroon haj
          3st Påfågelciklider (Oscar)
          1st Gibbicep

          1 st Redtail Catfish

          Kommentar

          • SimonSaysBaka
            • August 2009
            • 788

            #6
            Snyggt!, kul att du har startar ett kar den enda nackdelen med att starta upp ett akvarium är att efter ett tag så vill man bara ha större och större, det är för roligt helt enkelt


            Jo du vill ha tips på firrar, skulle nog rekommendera Neontetra eller Kardinal tetra, jag tycker att kardinal tetror är vackrare Kanske en liten ancistrus och några guppy

            Jag tycker att du ska välja fiskar som du tycker om, gå till djur affären och se vad de har, och fråga dem vilka fiskar som går bra i ett 54L kar
            Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

            Kommentar

            • Ancristus <3
              • July 2009
              • 277

              #7
              Eller så frågar du oss ist, då akvarie "säljare" vill bli av med fiskar och få in pengar.
              Dom bryr sig i regel inte vad som händer med den sen.
              Senast redigerad av Ancristus <3; 18 October 2009, 00:23.
              I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

              Kommentar

              • FishInTank
                • February 2009
                • 165

                #8
                ingen som ska berömma skaparen som har limmat bakgrunderna på 3 sidor?
                455 L Växter

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Ursprungligen postat av FishInTank
                  ingen som ska berömma skaparen som har limmat bakgrunderna på 3 sidor?
                  Vem har inte gjort det.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • drd
                    • March 2004
                    • 5586

                    #10
                    Ursprungligen postat av FishInTank
                    ingen som ska berömma skaparen som har limmat bakgrunderna på 3 sidor?
                    Nä för hade han varit clever så skulle han limmat en smal bit ut från sidan så den fula pumpen inte behövt synas
                    ________________________________________________

                    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                    Kommentar

                    • Estetfjortiz
                      • March 2009
                      • 365

                      #11
                      Du har ju sand i karet så du borde passa på att ha några pansarmalar! kanske en 5-6 st metallpansarmalar eller annat. det finns ju massor av sorter. Sen kanske några platy om du vill ha något mer "speciellt" kan du ju ha någon dvärgciklid kanske
                      HETER NU MERA UNDERVATTEN!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...