ciklidsällskap till palettciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gusten86
    • June 2008
    • 84

    ciklidsällskap till palettciklider

    Jag har ett palettciklid par tillsammans med 6 pansarmalar och två ancistrusmalar i ett 110 liters kar. Finns det någon ciklid som skulle funka med dessa?
  • SuperAquaMan
    • August 2009
    • 245

    #2
    Jag har bågfensciklid och fjärilsciklider till mina paletter. Fjärilarna och paletterna är lite trotsiga ibland men det är mest för att paletten raggar på fjärilens tjej ibland. Antar att det blir så när man är själv :P

    bågfenen är lite skyggare av sig. Och du får skaffa en till grotta om du inte redan har 2 st för dom leker innuti grottor.

    Kommentar

    • gusten86
      • June 2008
      • 84

      #3
      Så det funkar alltså med fjärilar till paletter, hur stort kar har du?

      Kommentar

      • Jemima
        • September 2009
        • 51

        #4
        Jag startade en tråd om det för ett tag sen och fick höra att man INTE kunde blanda paletter och fjärilar... då kanske jag ska våga mig på det i alla fall? Kan iofs inte nu för pH är för högt för närvarande.

        Kommentar

        • ciklidtok
          • March 2005
          • 1466

          #5
          Ursprungligen postat av Jemima
          Jag startade en tråd om det för ett tag sen och fick höra att man INTE kunde blanda paletter och fjärilar... då kanske jag ska våga mig på det i alla fall? Kan iofs inte nu för pH är för högt för närvarande.
          Palettciklider brukar fungera bra med Fjärilsciklider. Jag har haft det, och det var inga problem.
          720L SA-/CA. Övriga
          375L Biotop, skalarer
          275L Malawi
          240L Blandat


          Kommentar

          Arbetssätt...