Äter ancistrus yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snagge
    • September 2009
    • 101

    Äter ancistrus yngel?

    Hej!
    Jag och min pojkvän har båda tidigare haft akvarium, men precis börjat om tillsammans och skaffat oss ett 100 l akvarium.
    Vi har haft igång det i några veckor nu med 2 guppys (en hane och en hona) och en äppelsnigel (som testpiloter). Det verkar som att de trivs utomordentligt eftersom jag till min stora förtjusning upptäckte 8 små guppy-yngel igår morse.

    Men... (nu till frågan) Vi har planerat att köpa några ancistrus av en kille som odlar här i Göteborg. Finns det risk att de kommer att äta upp mina små bebisar?

    Guppysarna har bott i akvariet i ungefär två veckor nu och redan ynglat av sig. Läste någonstans att guppymammorna är "gravida" i ca tre veckor. Stämmer detta? Det verkar väldigt konstigt eftersom mamman bodde med enbart andra guppyhonor i affären. Hoppas att "pappan" gillar sina små oäktingar i alla fall (jag har i alla fall sett honom "göra det" med mamman ett flertal gånger, så så småning om får dom väl egna bebbar.)
    Senast redigerad av snagge; 25 September 2009, 13:29.
  • gusten86
    • June 2008
    • 84

    #2
    Ancistrusar är vegetarianer, dom kommer inte att röra dina yngel. Har själv haft ancistrus tillsammans med palettciklid yngel och det har inta vart några problem.

    Kommentar

    Arbetssätt...