Glödbandstetror-dålig "glöd"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • issa83
    • September 2009
    • 48

    Glödbandstetror-dålig "glöd"

    Hejsan!
    Köpte för några dagar sedan 6 st glödbandstetror till mitt 40L akvarie. Förutom dessa bor det 3 sunset platy och en kampfisk. Alla kommer fint överens utan bråk

    Men mina glödbandstetror som glödde så starkt och fint i butiken, glöder mycke svagare här hemma hos mig

    Läste att de glöder mer med mörk botten, butiken hade blandad vit/svart botten i det akvariet, jag är hel svart...så de borde glöda ännu mer hos mig...varför gör de inte det?Läste också att det glödde mer om dem om de var på en skuggigare del av akvarie men det är svårt att fixa skugga i et så litet akvarie trots växter

    Men i överigt är jag jättenöjd med mitt lilla gäng, de ser så pigga och söta ut där de simmar omkring tillsammans, mina 3 platyn simmar typ aldrig tillsammans
  • åheim
    • April 2006
    • 13120

    #2
    I fall de är stressade så bleknar dem och tappar glöden så att säga!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det finns ett par olika anledningar skulle jag tippa på.
      Dels är karet inte så jättestort för dem att stimma i, sedan är de bara 6 st, något som kan göra att de känner sig otrygga och inte färga ut riktigt.
      Sedan har du bara haft dem i några dagar, ge dem lite tid så de känner de sig snart hemma.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • issa83
        • September 2009
        • 48

        #4
        Tack för era svar. Lustigt nog så glöder dom som bara attan idag, dagen efter jag skrev och var fundersam över deras blekhet här

        Såå vackra!

        Kommentar

        • Xul
          • January 2007
          • 709

          #5
          Bara att gratulera då, förövrigt är glödbandstetrorna ganska tåliga en enkel fisk att ha men 40 L är lite i underkant tycker jag nog med..

          Kommentar

          Arbetssätt...