Vilka fiskar till Rio 180?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blysprutan
    • September 2009
    • 11

    Vilka fiskar till Rio 180?

    Lillgrabben fick ett akvarium i Födelsedagspresent (Rio 180)
    Nu klurar vi på vad det ska innehålla för fisk.
    I dagsläget har han 6 st guppy (Som har bajsat ner hela botten på akvariet)
    samt 2 "Sugfiskar" av något slag.
    Det vi är ute efter är Något som kan passa i detta akvarium. Gärna någon form av snäcka eller nåt som käkar upp bajset från botten (Om det finns sådana?)
    Samt även annan fisk som kan vara fina att ha, Dock vill vi gärna behålla eventuella fiskyngel som vi får, så fiskyngelätande fiskar är väl kanske inte att föredra.

    Jag vet att kraven är väldigt höga, Men nånting finns det väl kanske att få tag i?
    1 st Rio 180
    1.2 Morelia Viridis 1.2 Pyton Breitensteini
    1.1 Lamponius Guerini 1.1 Eurycantha Calcarata
    0.1 Grammostola Rosea
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Ursprungligen postat av blysprutan
    Lillgrabben fick ett akvarium i Födelsedagspresent (Rio 180)
    Nu klurar vi på vad det ska innehålla för fisk.
    I dagsläget har han 6 st guppy (Som har bajsat ner hela botten på akvariet)
    samt 2 "Sugfiskar" av något slag.
    Det vi är ute efter är Något som kan passa i detta akvarium. Gärna någon form av snäcka eller nåt som käkar upp bajset från botten (Om det finns sådana?)
    Samt även annan fisk som kan vara fina att ha, Dock vill vi gärna behålla eventuella fiskyngel som vi får, så fiskyngelätande fiskar är väl kanske inte att föredra.

    Jag vet att kraven är väldigt höga, Men nånting finns det väl kanske att få tag i?

    om 6 guppys skitar ner ett kar på 180 liter så är det nått som är allvarligt galet. ett kar i hyfsad balans tar hand om den mängd skit som blir från 6 guppys.

    det finns inga snäckor eller andra fiskar som äter bajs, räkor kan ta en del, men det är som så att om inte karet renar sig från skit på botten, så får man slamsuga upp det själv.

    fisk som inte äter yngel....tjs, då får det nog bli fisklöst eller Endlers guppy....alla äter yngel, mer eller mindre.

    bästa sättet att fixa överlevare är att plantera tätt som fasen med många blommor, en del flytväxter, massor med stenrösen och liknande.

    annars skulle nog ett fett stimm med neontetror / svarta neontetror bli
    riktigt snyggt i karet.

    ta reda på vilka sugfiskar det är, en del av dom blir 5cm, andra kan bli 50-60-70cm långa....och då är det inte roligt längre.....



    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    Arbetssätt...