Fisktips!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lovisas
    • September 2009
    • 12

    Fisktips!

    Hej! Jag behöver lite tips om vad för fiskar som kan passa mig och mitt akvarium! Jag har ett sexkantigt 25-30l akvarium, och som jag sett är det inte så populärt utan man ska helst ha ett minst 100l akvarium, men det struntar jag i för jag älskar mitt lilla akvarium
    Jag har redan en liten mal som verkar trivas bra (har haft lite problem med akvariet innan så alla andra fiskar har dött...)

    Jag ska vänta ungefär 2-3 veckor med att stoppa i nya fiskar så jag har god tid att välja vilka fiskar jag ska ha!

    OBS, jag vill inte ha räkor krabbor eller något liknade. jag vill ha fiskar!

    Någon som har några tips?

    Förresten, jag gillar fiskar med mycket färg!
  • garjzla
    • June 2007
    • 273

    #2
    Då kanske en kamphane kan vara något för dig? går att få tag i mycket fina hanar bara man letar lite

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      endlers
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Lovisas
        • September 2009
        • 12

        #4
        Ursprungligen postat av garjzla
        Då kanske en kamphane kan vara något för dig? går att få tag i mycket fina hanar bara man letar lite

        Finns det möjlighet att ha en kamphona också då? eller kanske två? så den får lite sällskap eller är mitt akvarium för litet?

        Kommentar

        • garjzla
          • June 2007
          • 273

          #5
          Ursprungligen postat av Lovisas
          Finns det möjlighet att ha en kamphona också då? eller kanske två? så den får lite sällskap eller är mitt akvarium för litet?
          Njea med den storleken du har skulle jag säga att det hade blivit lite väl trångt...du måste tänka på att de förmodligen kommer att jaga varandra ganska ordentligt och det kan vara svårt att både komma undan och att ha tillräckligt många gömställen på så liten yta...
          man ska dessutom aldrig ha en kamphane med bara 1 hona utan allra minst 2 men jag skulle rekommendera att ha kanske 4 just för den orsaken att han då inte jagar samma hona hela tiden (och på så sätt jagar ihjäl henne) och då förstår du kanske problemet med att ha honor i ditt lilla kar?
          Men du behöver inte ha honor för hanens skull, han trivs lika bra utan, nästa bättre skulle jag vilja säga. Han slipper stressa med att jaga sina honor och kan slappna av lite mer. Dessutom slipper du problem med att honorna biter av delar av hanes fenor utan du får en hane med stora vackra fenor.
          En kampis blir dessutom ofta väldigt social och är nästan alltid framme och kollar läget och min tex. följer alltid fingret, äter ur handen och tycker om att kela

          Kommentar

          • Lovisas
            • September 2009
            • 12

            #6
            Okej, tack så mycket jag ska kolla runt efter en snygg kamphane isåfall tror jag!

            Kommentar

            • garjzla
              • June 2007
              • 273

              #7
              gör du alldeles rätt i Vart bor du någonstans?

              Här är en film där du kan titta på lite olika färger och fenor och se om där är något speciellt du vill leta efter
              From Tropical Fish Forum's thread of the "Best of Aquabid" Current breeders have taken these fish to even more incredible extremes in finnage and color but e...

              Kommentar

              • Lovisas
                • September 2009
                • 12

                #8
                Jag bor i malmötrakten! vet du var man kan hitta fina kampfiskar i närheten? tack så mycket

                Kommentar

                Arbetssätt...