Bra start?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pickabuu
    • August 2009
    • 73

    Bra start?

    Jag har skaffat ett 160 liters akvarium, just nu har jag bara 2 Ancistrus, 3 scalarer och 3 små guramis. Jag har haft igång det i snart 1½ vecka och behöver tips på någon liten stimfisk som jag kan ha i akvariumet.

    Är detta en bra start?
    150 liter akvarium
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Lite väl mycket fisk att starta upp med. Ta det lugnt med fler fiskar så lnge, köp ett dropptest för nitrit och håll koll på nitritnivåerna. Vänta en vecka eller två innan du pytsar i fler fiskar.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Pickabuu
      • August 2009
      • 73

      #3
      Ursprungligen postat av Mumin
      Lite väl mycket fisk att starta upp med. Ta det lugnt med fler fiskar så lnge, köp ett dropptest för nitrit och håll koll på nitritnivåerna. Vänta en vecka eller två innan du pytsar i fler fiskar.
      Vi tog med ett vattentest till djuraffären och de sa att jag inte hade någon nitrit alls, de sa också att jag kunde sätta i några fiskar, de sa att jag kunde sätta i ungefär 6 fiskar.
      150 liter akvarium

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        Ursprungligen postat av Pickabuu
        Vi tog med ett vattentest till djuraffären och de sa att jag inte hade någon nitrit alls, de sa också att jag kunde sätta i några fiskar, de sa att jag kunde sätta i ungefär 6 fiskar.

        6 st småfiskar på 1,5 cm eller 6 fullvuxna scalarer på 15 cm ??


        nä.....vänta ett par tre veckor så att du har en fullt inkört system som tål
        extra belastning.


        tålamod är den bästa investeringen för en akvarist.

        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Pickabuu
          • August 2009
          • 73

          #5
          Ursprungligen postat av Kensa
          6 st småfiskar på 1,5 cm eller 6 fullvuxna scalarer på 15 cm ??


          nä.....vänta ett par tre veckor så att du har en fullt inkört system som tål
          extra belastning.


          tålamod är den bästa investeringen för en akvarist.

          .
          okej. jag ska vänta i några veckor innan jag skaffar stim. jag får nöja mig med de fiskar som jag har nu.
          150 liter akvarium

          Kommentar

          Arbetssätt...