Sniglar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emma_1980
    • September 2008
    • 59

    Sniglar

    Hej,
    Mitt kar är på 54l och jag har 5 fläckiga pansarmalar och 2 grönlingar. Jag har haft problem med sniglar ganska länge och inget jag gör hjälper att få bort de. Jag matar inte ofta och byter vatten regelbundet dock har jag slarvat lite nu under semestern med vattenbyten. Jag tänkte prova med att lägga i ett salladsblad för att få bort sniglarna men kommer pansarmalarna att äta upp salladen? Hur och när ska jag lägga i salladen?
  • miaz
    • March 2007
    • 171

    #2
    Skaffa några snäckätande snäckor, Anentome Helena, så löser de problemet åt dig så småningom. Dessutom (tycker jag) är de dekorativa...

    Kommentar

    • Emma_1980
      • September 2008
      • 59

      #3
      Jag har funderat på att skaffa några snäckätande snäckor men jag vill först prova med salladsblad och se om det fungerar.

      Kommentar

      • Estetfjortiz
        • March 2009
        • 365

        #4
        troligtvis kommer du få hålla på med salladsbladen hela tiden eftersom ohyressnäckor förökar sig oerhört snabbt eftersom de flesta är tvåkönade. Alla snäckor samlas sällan på salladsbladet och dessutom finns det nog ägg kvar i akvariet.

        Ser ohyressnäckorna ut så här?


        Jag tycker du ska, som miaz sa skaffa Anentome Helena snäckor. De är effektiva och snygga och trivs i små akvarium!
        HETER NU MERA UNDERVATTEN!

        Kommentar

        • Emma_1980
          • September 2008
          • 59

          #5
          Hur många Anentome Helena ska man skaffa till ett 54l akvarium?

          Kommentar

          • Estetfjortiz
            • March 2009
            • 365

            #6
            Ursprungligen postat av Emma_1980
            Hur många Anentome Helena ska man skaffa till ett 54l akvarium?
            ja kanske 5-6 st om du inte har jättemycket med ohyressnäckor förstås. När jag utrotade snäckor i mitt 60 liter så hade jag 11 stycken. men all ohyra försvann.
            HETER NU MERA UNDERVATTEN!

            Kommentar

            • Emma_1980
              • September 2008
              • 59

              #7
              5-6 låter som ganska många, hade tänkt kanske en eller två räcker inte det?

              Kommentar

              Arbetssätt...