Mitt första akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik.M
    • August 2009
    • 144

    #31
    Ursprungligen postat av ToveTott
    Om du inte är inriktad på att avla palettciklider tror jag inte att det kommer bli några problem. Det verkar mest som avkomma till helsyskon får färre egen avkomma. Men jag har inte fördjupat mig i ämnet. Jag letade efter artiklar om inavel i ett annat syfte. Frågan om en till hanne kan jag tyvärr inte svara på.
    Ok, tack! Nej jag är väl inte precis inriktad på att avla paletter men det skulla vara kul att få några yngel.
    Mvh Erik.M

    Kommentar

    • Erik.M
      • August 2009
      • 144

      #32
      Jag undrar fortfarande om jag kan köpa en till paletthane (har 1 hane och 2 honor i ett 150L)
      Mvh Erik.M

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13123

        #33
        Ursprungligen postat av Erik.M
        Jag undrar fortfarande om jag kan köpa en till paletthane (har 1 hane och 2 honor i ett 150L)
        Klart du kan det, sen får du väl se om det uppstår tycke mellan din ensamma hona och den nya hanen...
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Erik.M
          • August 2009
          • 144

          #34
          Ursprungligen postat av åheim
          Klart du kan det, sen får du väl se om det uppstår tycke mellan din ensamma hona och den nya hanen...
          Ok, tack för snabbt svar. Så det blir inget bråk mellan hanarna då? Ifall inte så får jag väl köpa en till då.
          Mvh Erik.M

          Kommentar

          • Christerhedberg
            • August 2008
            • 624

            #35
            Jag håller med åheim i frågan, fast kanske inte ett 20tal men 6-10 i alla fall. Har man några paletter så finns en stor risk att ett par blir dominerande och skadar eller dödar de andra paletterna. Men har man då istället 10 stycken så blir jagandet mer fördelat på alla individer och ingen dör, de betér sig mer som en grupp då.
            Men visst håller jag helt och hållet med om att ha ett tvåsiffrigt antal paletter i ett 150l akvarium skulle se rörigt ut. Men ja.. jag har fått 2 paletter dödade av det "dominerande paret" så det kan bli knivigt om man har för få.

            Kommentar

            Arbetssätt...