Fungerar detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yesska
    • July 2009
    • 140

    Fungerar detta?

    Hej!

    Har fått ett 120l akvarie med tillbehör och ska nu inreda det. Jag har tänkt mig dessa fiskar:

    Svart neontetra
    Svarta & vita Molly
    Siamesisk algätare

    Ev en röd kampfiskhane om det är så att den går att ha ihop med Mollys.

    Tror ni det fungerar?
    160l asien gurami projekt
  • Ancristus <3
    • July 2009
    • 277

    #2
    Det funkar nog, men ska du inte ha någon L-mal?
    Och några cyodras?
    I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

    Kommentar

    • Yesska
      • July 2009
      • 140

      #3
      Jag blev väldigt förtjust i en L-mal med zebra-ränder...men hörde att de är väldigt dyra, ca 2000:- så det blir att spara i så fall.

      Är 120l för litet för den siamesiska algätaren? Vad ska man ha istället som är bra mot alger?
      160l asien gurami projekt

      Kommentar

      • myslas
        • February 2008
        • 672

        #4
        Otocinclus brukar jag rekommendera. Skaffa 5-6 stycken då de trivs i grupp.

        Kommentar

        • Ancristus <3
          • July 2009
          • 277

          #5
          Eller 10-12 så behöver du ingen mer städ fisk!
          Fast det är alltid trevligt med malar ;>
          I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

          Kommentar

          • Yesska
            • July 2009
            • 140

            #6
            Ok, de var fina. Men hur är det nu, hur många fiskar kan jag sätta i akvariet från början? Är det för många att börja med 4 Molly och 2 otocindus?
            160l asien gurami projekt

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13110

              #7
              Ursprungligen postat av Yesska
              Ok, de var fina. Men hur är det nu, hur många fiskar kan jag sätta i akvariet från början? Är det för många att börja med 4 Molly och 2 otocindus?
              Det blir nog lagom! Det som är viktigast är inte antalet utan hur mycket mat du ger och du ska vara snål!
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Ancristus <3
                • July 2009
                • 277

                #8
                Vänta gärna med otolincus i början om du inte vill ge dom sallad,ärtor och sånt!
                I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

                Kommentar

                • Yesska
                  • July 2009
                  • 140

                  #9
                  De får vänta. Det blir nog några Mollys som får inviga akvariet. Hade tänkt kampfisken, men har inte hittat någon helt röd ännu. Har bara två affärer att välja på i närheten. Och jag väntar hellre och får exakt den fisk jag vill ha.
                  160l asien gurami projekt

                  Kommentar

                  • Ancristus <3
                    • July 2009
                    • 277

                    #10
                    Köpte du karet på blocket?
                    Det som jag tänkte köpa förssvan sammtidigt som du köpte ditt ^^
                    I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

                    Kommentar

                    • Yesska
                      • July 2009
                      • 140

                      #11
                      Nej, faktiskt inte. Jag fick det av en kompis som hade det i källaren bara efter slutat intresse.
                      160l asien gurami projekt

                      Kommentar

                      • myslas
                        • February 2008
                        • 672

                        #12
                        Att börja med ett fåtal Mollys är jättebra. Vänta gärna med resten runt tre veckor sedan. Det finns väl en viss risk att det är fler mollys då.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...