Blåvita kapslar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bokslukaren
    • April 2009
    • 6

    Blåvita kapslar?

    Köpte ett nytt akvarium för några dagar sedan. När jag plockade ur sakerna hittade jag 4 stycken blåvita kapslar. Ser ut som medicin som man kan få utomlands. Någon som vet vad det kan vara för något?
  • garjzla
    • June 2007
    • 273

    #2
    Kan vara sånna som jag blev rekomenderad av djuraffären när jag startade upp mitt kar...
    Då var det i alla fall kapslar som skulle underlätta och göra det möjligt för snabbare isättning av fiskar...

    Kommentar

    • Tobbe R
      • May 2009
      • 654

      #3
      Ursprungligen postat av bokslukaren
      Köpte ett nytt akvarium för några dagar sedan. När jag plockade ur sakerna hittade jag 4 stycken blåvita kapslar. Ser ut som medicin som man kan få utomlands. Någon som vet vad det kan vara för något?
      Kan vara gamla Rohypnol, du får väl prova. Annars är det en massa medicin som läggs i blåvita kapslar. Står det inget tryckt på dem? Lite skumt att man gömmer medicin bland akvariegrejorna.

      Tobbe

      Kommentar

      • bokslukaren
        • April 2009
        • 6

        #4
        Skulle också tro att det är tabletter för att starta upp akvariet men tycker det är lite konstigt att inte affären nämnde det eller att det inte fanns med någon lapp. Jag kommer nog inte använda dem eftersom jag inte vet vad det är.

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          strunta i blåvita kapslarna. Kör på det vanliga sättet i stället som man startar upp ett akvarium .
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Aleks
            • February 2009
            • 145

            #6
            Kolla på på youtube "Filter Capsules" (ursäkta stavningen).

            Dom trycker man in i i filtersvampen och ner i substratet för att få en snabb tillväxt av bakterie kultur!
            60L Projekt Växt
            102L Sällskap + Växt.
            240L Ombyggnad till ciklid

            Kommentar

            • MagicFingers
              • November 2003
              • 3136

              #7
              fråga säljaren vad det är för ngt!
              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

              Nunc Est Bibendum

              Kommentar

              Arbetssätt...