Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tredje försöket!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tog en bild på karet idag. Har fått lite håralger på polysperman och mina Otocinclus vill inte ha dom algerna, vad göra? Var till Classe och köpte en digital timer, som jag ska ha till månljuset. Ena roten vill fortfarande inte sjunka, så den ligger kvar i hinken i badrummet.

Bild på karet
    Last edited by Pierre67; 2022-11-28, 20:02.

Comment

Funderar på Amanoräkor, men fungerar dom ihop med Mosaikgurami? Vill inte att räkorna blir uppätna.

Comment

Tveksamt om det blir bra att blanda, stor risk att dem nyper räkor... Jag har guldgurami som är mindre än mosaik och mina räkor har minskat betänkligt i antal.
        Viva Leo Buscaglia

Comment

Originally posted by åheim View Post
          Tveksamt om det blir bra att blanda, stor risk att dem nyper räkor... Jag har guldgurami som är mindre än mosaik och mina räkor har minskat betänkligt i antal.
          Tack för svar!

Förstod nästan det, men tyckte det var bäst att fråga. Skippar räkor. Ena roten flyter fortfarande. Vet att det kan ta tid, men imorron har det gått 2 veckor. Satte i (Aquael) månljuset, men går inte vinkla det med magnetfästet. Så satte dit den med pluppen, men tyckte inte det blev bra heller. Nu har jag det med magneten sittande i bakre huvluckan. Lyser upp ett väldigt litet område, men nu kommer ju skenet uppifrån iallafall.

Comment

Amano fungerar säkert med Mosaikgurami. Jag har rätt stora Skalarer i mitt kar tillsammans med Amanoräkor och Skalarer är rätt mycket "hungrigare fiskar" än Mosaikgurami. Räkor är rätt snabba överlag vad jag sett. Försökte få ner antalet räkor vid tillfälle i ett annat kar genom att släppa i Fjärilsciklider, men dom han aldrig ta en räka vad jag kunde se. Visade inget större intresse heller, precis som Skalarena.
            Last edited by Sleaper; 2022-12-02, 15:07.

Comment

Mina gurami visar inget som helst intresse för räkorna men dem kan vara luriga och jaga nattetid eller gryning, så gör många för att ta bytet när dem är i dvala.
              Viva Leo Buscaglia

Comment

Working...
              X