Ännu ett 37l salt ¿

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • havre
    • September 2006
    • 281

    #76
    Nixon: Triton är och kommer jag bli en flitig besökare av

    Åter till topic, ledsen för den stulna tråden!

    Hur går det med kraet johan??? Få se lite bilder! :>
    Akvarium über alles

    Kommentar

    • johan 400
      • January 2007
      • 174

      #77
      Ursprungligen postat av havre
      Nixon: Triton är och kommer jag bli en flitig besökare av

      Åter till topic, ledsen för den stulna tråden!

      Hur går det med kraet johan??? Få se lite bilder! :>
      Inget att be om ursäkt för... kul att höra allas synpunkter. jag va på triton och pratde med dom om anemonen. Och dom va väl lite inne på samma spår.. Inte idealiskt kanske, men han tyckte jag skulle ge den ett gott försök. Så nu gör jag det. han har ju hållit sig väldigt stilla Sen han hittade sitt hål.

      Kommentar

      • havre
        • September 2006
        • 281

        #78
        Om du inte provar så har du ingen historia å berätta senare. Men det är ju bra så länge den håller sig på plats.
        Akvarium über alles

        Kommentar

        • Tors hammare
          • April 2007
          • 572

          #79
          Ursprungligen postat av johan 400
          Inget att be om ursäkt för... kul att höra allas synpunkter. jag va på triton och pratde med dom om anemonen. Och dom va väl lite inne på samma spår.. Inte idealiskt kanske, men han tyckte jag skulle ge den ett gott försök. Så nu gör jag det. han har ju hållit sig väldigt stilla Sen han hittade sitt hål.
          Håller med dom, ge den en chans, och gör upp med triton att du kan lämna tillbaka den om problem uppstår i framtiden.

          Vad var det för sorts anemon du köpt ?
          Mvh Peter

          Kommentar

          • johan 400
            • January 2007
            • 174

            #80
            Ursprungligen postat av Tors hammare
            Håller med dom, ge den en chans, och gör upp med triton att du kan lämna tillbaka den om problem uppstår i framtiden.

            Vad var det för sorts anemon du köpt ?
            Jag köpte den på akvarieleasing. Hon sa att den hette: Vit rödfotad anemon.
            Jag har försökt söka runt lite på det namnet men hittar inget.
            Ska försöka fota den så kanske ni kan hjälpa mig som vanligt

            Kommentar

            • johan 400
              • January 2007
              • 174

              #81
              Ursprungligen postat av havre
              Om du inte provar så har du ingen historia å berätta senare. Men det är ju bra så länge den håller sig på plats.
              Så sant som det är skrivet Hoppas att det blir en rolig historia bara...
              HAn håller sig kvar på "sin" plats och vecklar ut sig direkt när man startar ljuset på morgonen. Och kryper snällt in i sig själv igen när man släcker.

              Kommentar

              • NiXoN
                • December 2003
                • 2068

                #82
                Svårt at säg med den beskrivningen flera arter kan passa den beskrivningen.
                Vad konstigt att du inte fick ett latinskt namn, vad jag har förståt så skall leasing vara rätt seriösa?
                Hoppas det inte är den jag hade i burken för då kan du få det rätt fullt i ditt nano, och de går snabbt.
                Ta en bild från sidan och en på "munnen" så kan de bli lite lättare att få fram ett eventuelt id, dock ingen garanti på att de blir rätt.

                //NiXoN

                Kommentar

                • Tors hammare
                  • April 2007
                  • 572

                  #83
                  Som Nixon säger är det svårt att bestämma utan bild.

                  Det finns tex Condylactis med både röd och "vit/grå aktig" fot. Vi får väl hoppas att det inte är Heteractis magnifica (som också har rödaktig fot), den blir nämligen 70 cm i diameter.
                  Mvh Peter

                  Kommentar

                  • johan 400
                    • January 2007
                    • 174

                    #84
                    Ursprungligen postat av NiXoN
                    Svårt at säg med den beskrivningen flera arter kan passa den beskrivningen.
                    Vad konstigt att du inte fick ett latinskt namn, vad jag har förståt så skall leasing vara rätt seriösa?
                    Hoppas det inte är den jag hade i burken för då kan du få det rätt fullt i ditt nano, och de går snabbt.
                    Ta en bild från sidan och en på "munnen" så kan de bli lite lättare att få fram ett eventuelt id, dock ingen garanti på att de blir rätt.

                    //NiXoN
                    Jo jag kan tänka mig att det är svårt att bara gissa sådär... Men jag har tagit ett par bilder nu, men foten är inte med då han sitter nertryckt mellan stenarna. ni får se snart om det går att klura ut...
                    Visst är leasing en seriös butik. Men när jag handlade så va det av nån som direkt berättade att hon inte va sådär jätteduktig på salt ännu. Vilket jag kan leva med.. Det finns ju rätt många som har svårt för att erkänna att dom sakanr kunskap i vissa ämnen och far med direkta lögner för att framstå som kunniga...

                    Kommentar

                    • johan 400
                      • January 2007
                      • 174

                      #85
                      Ursprungligen postat av Tors hammare
                      Som Nixon säger är det svårt att bestämma utan bild.

                      Det finns tex Condylactis med både röd och "vit/grå aktig" fot. Vi får väl hoppas att det inte är Heteractis magnifica (som också har rödaktig fot), den blir nämligen 70 cm i diameter.
                      70cm... "undrar just åt vilket håll jag ska bygga ut mot lilla kar"
                      Jo jag får hoppas att den håller sig mindre ett tag. och framför allt levande...

                      Kommentar

                      • havre
                        • September 2006
                        • 281

                        #86
                        Tror jag vet vilken tjej du menar på leasing...Riktigt bra butik och de ska dessutom bygga ut sin saltavdelning!
                        Akvarium über alles

                        Kommentar

                        • johan 400
                          • January 2007
                          • 174

                          #87
                          Ursprungligen postat av havre
                          Tror jag vet vilken tjej du menar på leasing...Riktigt bra butik och de ska dessutom bygga ut sin saltavdelning!
                          Jo jag hörde det när jag va där.. Men annars är han den långhåriga riktigt duktig/trevlig... Hoppas dom gör det riktigt stort Men det känns som deras yta är ganska begränsad

                          Kommentar

                          • havre
                            • September 2006
                            • 281

                            #88
                            De två sektionerna längst in skall bli salt, alltså hela rummet där saltkaren är nu och sen hela rummet där de har två visningskar och BTN å lite annat krafs nu. Jag längtar . Är ju inte jättestort men det blir ju cirka 20 kar till .

                            Du menar han som har lite dialekt? Tommy är annars riktigt kunnig, iaf på saltvatten, han är rakad runda glasögon och en stor snus.
                            Akvarium über alles

                            Kommentar

                            • johan 400
                              • January 2007
                              • 174

                              #89
                              Ursprungligen postat av havre
                              De två sektionerna längst in skall bli salt, alltså hela rummet där saltkaren är nu och sen hela rummet där de har två visningskar och BTN å lite annat krafs nu. Jag längtar . Är ju inte jättestort men det blir ju cirka 20 kar till .

                              Du menar han som har lite dialekt? Tommy är annars riktigt kunnig, iaf på saltvatten, han är rakad runda glasögon och en stor snus.
                              Ok men då blir det ju en hel del... Hoppas det sattsas lite mer på koraller då... för burken med koraller idag är ju inte sådär jättestor... Och tyvärr ganska tom för det mesta...

                              Kommentar

                              • johan 400
                                • January 2007
                                • 174

                                #90
                                Nu kommer det bilder på anemonen.
                                Min lillasyster hittade nyss två till små bristelworms... så nu ska det vara tre st om det inte gömmer sig ännu fler där under.

                                Min okinawae har fått små prickar på sig... Svårt och säga vilken färg men typ vit/gula... Är detta nån sjukdom ???





                                Där är några bilder... hoppas ni kan klura ut art ...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...