Från 980 till ca 150

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peter.nockner
    • April 2015
    • 77

    Från 980 till ca 150

    Efter ca 14 års stort saltvattensakvarium, så går jag nu ner till ett betydligt mindre saltvattensburk. Tanken är en bubbeltipannemon och några clowner.

    Ser lite futtigt ut med några få stenar, men jag tycker det blir snyggare än en stenhög.

    för tillfället går det en gobie i burken som enda fisk.
    Senast redigerad av peter.nockner; 22 May 2016, 11:41.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det är inte storleken det hänger på
    Hade förr också saltvattensakvarier och de var rätt stora, men hade jag startat upp igen så hade det också blivit ett mindre. Lycka till
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • peter.nockner
      • April 2015
      • 77

      #3
      Tack.

      den enda nackdelen med såpass litet akvarium är att de (enligt mig) snyggaste anemonerna dvs carpet anemon utgår. Man kan i och för sig ha minicarpet, men de har väl ingen symbios med clowner tror jag.

      Men ett specialakvarium inriktad på anemon med clowner, tror jag blir riktigt snyggt.

      Kommentar

      • peter.nockner
        • April 2015
        • 77

        #4
        Har för tillfället en 39 X 6 T5 armatur, funderar på att byta till led. Tex den nya maxspect glaive, fungerar för enklare koraller.

        räknas anemoner som enklare koraller ? de behöver väl vattenkvalitet som stenkorallerna, men hur är det med ljuset ?

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Om du är saltintresserad så tycker jag du skall åka ner till saltträffen på sjöfartsmuseet i Göteborg första lördagen i juni
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • peter.nockner
            • April 2015
            • 77

            #6
            Jobbar tyvärr då.

            Kommentar

            Arbetssätt...