vilse i belysnings djungeln

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miloo
    • December 2014
    • 36

    vilse i belysnings djungeln

    Hej! Jag tänkte jag skulle kolla om det finns någon här som kan hjälpa mig ut ur denna belysnings djungeln.

    Jag har tänkt att byta belysning i mitt 580liters saltvattensakvarium. Jag har fastnat för zetlight zt 6600. Problemet är att max längden på den är 120cm och mitt kar är 160cm. Så frågan är om man kan ha 2st sådana ramper, eller är det bara dumt?
    Är det någon som har erfarenhet om dessa ramper? Om de är bra eller dåliga? Är det kanske bättre att leta efter annat?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Har tyvärr ingen erfarenhet av dessa ramper. Jag tror inte att det kommer att funka så bra med 120 cm ramper
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • miloo
      • December 2014
      • 36

      #3
      Nej, jag har konstaterat det med. Nu har jag siktat in mig på Pacific sun hyperion r2 istället...

      Kommentar

      • Thaifighter
        • August 2006
        • 420

        #4
        Gäller att ha ramper som ger ljus ända ut på kortsidorna, speciellt om man skall ha växter!

        Thaifighter
        Alla mina fisk-video på Youtube!
        http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

        Kommentar

        • miloo
          • December 2014
          • 36

          #5
          Har nu beställt en pacific sun hyperion s. Den ska täcka en längd på 165cm. Det blev något dyrare men förhoppningsvis lever den så pass länge att det är värt det.

          Kommentar

          Arbetssätt...