juwel akvarium till saltvatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • auxios
    • December 2011
    • 38

    juwel akvarium till saltvatten

    hej!

    jag har ett juwel akvarium som jag har tänkt göra om till saltvatten.
    så min fråga är om filtert som finns inbygt funkar till saltvatten eller om jag måste slita ut det och köpa ett nytt ?
  • NiXoN
    • December 2003
    • 2068

    #2
    Finns många sätt o göra de hela men ett modernt kar använder inte den typen av filtersystem man har till sötvatten.
    Däremot så kan man gömma en skummare i fiterfacket, köp dock inte Juvels egna skummare dom har ett designfel som inte åtgärdats.

    Vad hade du tänkt dig för typ av saltvattenskar, eller närmare sagt vad ville du ha i det?
    Hur stort?

    //NiXoN

    Kommentar

    • auxios
      • December 2011
      • 38

      #3
      har bara tänkt lite fisk först för att lära mig om all kemi och liknande och sedan kommer jag och sambon köpa ett större karl om vi tycker det är roligt med saltvatten. det är på 125 L

      Kommentar

      • NiXoN
        • December 2003
        • 2068

        #4
        Ja då behöver det inte vara så avancerat, men kemin rekommenderar jag att börja med innan ni startar karet.
        Även om fisken inte är lika känslig som koraller så mår dom bättre av vettiga vattenvärden och skötsel.

        Skummare och lite levande sten och ett par stream pumpar så kommer ni en bit, men fiskurvalet är inte så stort för ett 120 kar.
        En bra saltmätare(refraktometer) är att rekommendera, men så mycket mer hårdvara behövs inte för en liten FO burk.

        //NiXoN

        Kommentar

        Arbetssätt...