Damm med sjövatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #16
    Jag glömde en den ligger i en dal två egen grävda dammar med en bro imellan dem vattnet får han ifrån en bäck och utflödet tillbaka i samma bäck en bit bort,där går Koi har jag hört men inte sett det själva inte dem bästa bilderna på vintern så ser man den bättre
    Bifogade filer
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #17
      Det var dem sista hoppas att det vet till nytta på dina framtida planer..
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #18
        Kan vara fint men varför gör folk så och riskerar att någon smitta kommer ut?.. Tänk om död/sjuk fisk börjar dyka upp nedströms och någon får i uppdrag att försöka hitta orsaken till ev fiskdöd/sjuka fiskar.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #19
          Ursprungligen postat av eriahl
          Kan vara fint men varför gör folk så och riskerar att någon smitta kommer ut?.. Tänk om död/sjuk fisk börjar dyka upp nedströms och någon får i uppdrag att försöka hitta orsaken till ev fiskdöd/sjuka fiskar.
          Jo det ska jag säga brist på kuskap alla hänger inte på Zoopet kära eriahljag har även på talat detta för en det hade han inte en aning om sa han
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #20
            Sen kanske nån av dammarna är av Kommunalt intresse det säger jag inte..Hi Hi men dem verkar inte kunna reglerna dem iheller tydligen i så fall.
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #21
              Gävle kommun är lite speciella. Lite fiiiinare än vanligt folk. Jag jobbar inte där om du tänker på deras damm jag fotat och kluddat något om någonstans i sjögräsets vindlande värld
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • heljis

                • June 2003
                • 1150

                #22
                Fina kort Patrik, tackar! Jag tar tillbaka det jag skrev om att min tilltänkta damm var stor
                Din polares damm var ju inte dum alls, som tur är har vi gott om fiskemöjligheter i sjön där huset ligger med.. Jag skulle hemskt gärna ha koi i dammen, men jag får nog satsa på mört istället.. och kanske ett gäng kräftor.

                Nu vet jag iaf att min idé är realistisk och att jag inte är först med den heller Bara att vänta ett antal år på att få förverkliga planerna!
                Martin Heljedal

                They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  #23
                  Ursprungligen postat av heljis
                  Fina kort Patrik, tackar! Jag tar tillbaka det jag skrev om att min tilltänkta damm var stor
                  Din polares damm var ju inte dum alls, som tur är har vi gott om fiskemöjligheter i sjön där huset ligger med.. Jag skulle hemskt gärna ha koi i dammen, men jag får nog satsa på mört istället.. och kanske ett gäng kräftor.

                  Nu vet jag iaf att min idé är realistisk och att jag inte är först med den heller Bara att vänta ett antal år på att få förverkliga planerna!
                  Härligt att du gillade bildernaatt det vi har så gott om dammar här nere är att det är gott om Bäckar och Sjöar runt där jag bor.Härligt att du gillade hans damm,jag var där nere nu i morse och drog upp dem andra burarna det blidde väl en 20 talet kräftor vissa riktigt stora
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • heljis

                    • June 2003
                    • 1150

                    #24
                    Inte illa. Matar han kräftorna när de går där i? Det borde väl vara lite begränsat med mat.

                    Gick och stegade ut dammen igår, man kanske skulle göra en liten där vattnet strömmar till, som sitter ihop med den större med ett litet vattenfall och en snygg liten bro? Då skulle man kunna sätta i lite snygg belysning i vattenfallet... hehe drömma är kul!
                    Martin Heljedal

                    They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                    Kommentar

                    • Erik...
                      • May 2006
                      • 1459

                      #25
                      Skön bildserie Patrik, verkar vara lite damm-vildavästern där du bor. Är det signaler? Är signaler det som gäller? Tyvärr är det många som missförstått förhållandet mellan flodkräfta och signalkräfta och kräftpest, men visst bor man i kräftpestområde och tar in kräftpestvatten i dammen har man väl tyvärr inget val.

                      Jag kan inte svara för Patrik men i stora näringsrika dammar är det oftast begränsad nytta med att mata kräftor, de kan äta allt från "småkryp" till växter, alger och till och med nedfallna löv.

                      Och du heljis, i början av vattenfallet kan du gömma några ultraljuds-dimm-aggregat, som du kan slå på vid lite mer speciella tillfällen, för ytterligare dekorativ effekt.

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        #26
                        Ursprungligen postat av heljis
                        Inte illa. Matar han kräftorna när de går där i? Det borde väl vara lite begränsat med mat.

                        Gick och stegade ut dammen igår, man kanske skulle göra en liten där vattnet strömmar till, som sitter ihop med den större med ett litet vattenfall och en snygg liten bro? Då skulle man kunna sätta i lite snygg belysning i vattenfallet... hehe drömma är kul!
                        Nej han matar dem inte Signalkräfter äter vad dem får tag i,eftersom det går bäcköring i dammen så händer det väl att en och annan dör så då är väl kräftorna framme
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • heljis

                          • June 2003
                          • 1150

                          #27
                          Ok, jo jag vet att kräftor kan äta lite vad som helst. Havregrynsgröt är populärt har jag hört
                          Martin Heljedal

                          They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...