koi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sucksdorff
    • December 2006
    • 239

    koi

    Hejsan, jag har ca 10 guldfiskar som på sommaren huserar i dammen på lantstället, jag tar dock in dom på hösten/vintern för att dammen inte är tillräckligt djup. Nu är det så att jag har plats i dammen för ytterligare fiskar och är jätte nyfiken på koi, men hur funkar det på vintern? Har läst att dom kan bli rejält stora och hur funkar det då att ta in dom på vintern? är det kanske någon som vet, och hur stort behöver dom. Mina guldfiskar övervintrar i ett 375l, räcker det?
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Ursprungligen postat av sucksdorff
    Hejsan, jag har ca 10 guldfiskar som på sommaren huserar i dammen på lantstället, jag tar dock in dom på hösten/vintern för att dammen inte är tillräckligt djup. Nu är det så att jag har plats i dammen för ytterligare fiskar och är jätte nyfiken på koi, men hur funkar det på vintern? Har läst att dom kan bli rejält stora och hur funkar det då att ta in dom på vintern? är det kanske någon som vet, och hur stort behöver dom. Mina guldfiskar övervintrar i ett 375l, räcker det?
    Jag har 4 kubik i vinterförvaringen.
    Man brukar säga 1 kubik till 50 cm Koi.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • classekoi
      • March 2007
      • 325

      #3
      Ursprungligen postat av Kramfors
      Jag har 4 kubik i vinterförvaringen.
      Man brukar säga 1 kubik till 50 cm Koi.
      om man har dom varmt!!!
      jag har mina i garaget och där är det 8grader på vintern dvs jag matar inte över vintern och har bara 700 liter på ca 15 st på mellan 15-30cm och ser till att byta vatten ganska ofta detta har funkat fint för mig!!!

      Kommentar

      Arbetssätt...