Någon som ska starta en damm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peson
    • November 2004
    • 21

    Någon som ska starta en damm?

    Tänkte jag skulle se om det är någon som har planer på att starta ett dammbygge eller utöka? som man kan följa nu till våren. Men det kommer nog fler till sommaren som skriver här, för dom som har dammar har nog gått i ide hihihi. Själv funderar jag på att lägga i koi fiskar i våran damm till sommaren, undrar om dom kommer trivas med rudor?
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #2
    Ursprungligen postat av Peson
    Tänkte jag skulle se om det är någon som har planer på att starta ett dammbygge eller utöka? som man kan följa nu till våren. Men det kommer nog fler till sommaren som skriver här, för dom som har dammar har nog gått i ide hihihi. Själv funderar jag på att lägga i koi fiskar i våran damm till sommaren, undrar om dom kommer trivas med rudor?

    Jo kanske
    Ja de kommer trivas med rudor

    MVH

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Jodå, det blir damm till sommaren. Troligen inte redan under våren, utan bygget blir nog till semestern.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Totmes
        • December 2007
        • 181

        #4
        Dambygge i Dalarna...

        Vi har gjort upp planer på en dam i tredgården till sommaren och ska hyra en liten grävmaskin till grovjobbet. Har hört att betong ska vara bästa grunden men funderar om det skulle gå lika bra med matta... Någon som vet?

        Tacksam för tips om bra länkar!

        Novis i ämnet så det ska bli spänande att komma igång...

        Vi hadde tänkt os att koien skulle ha ett kar innomhus på vintern, för det är väl svårt med övervintringen?
        Senast redigerad av Totmes; 03 February 2008, 20:59.

        Kommentar

        • Aircut64
          • July 2007
          • 1207

          #5
          Ursprungligen postat av Totmes
          Vi har gjort upp planer på en dam i tredgården till sommaren och ska hyra en liten grävmaskin till grovjobbet. Har hört att betong ska vara bästa grunden men funderar om det skulle gå lika bra med matta... Någon som vet?

          Tacksam för tips om bra länkar!

          Novis i ämnet så det ska bli spänande att komma igång...

          Vi hadde tänkt os att koien skulle ha ett kar innomhus på vintern, för det är väl svårt med övervintringen?
          haha ja jag skulle nog tipsa om att du har de i ett kar om vintern xD

          Kommentar

          • classekoi
            • March 2007
            • 325

            #6
            koiforum/dammfrågor

            Kommentar

            • Kramfors
              • January 2003
              • 7265

              #7
              Börjar bli vår i damm och trädgård För mer information. Kicka på bilden. Låt ljuset lysa upp trädgården Ljusglober i flera storlekar Ljusglober-Klicka här! Vatten i trädgården – möjligheterna är … Läs mer
              http://www.kramforskoi.com/

              Kommentar

              • Hagi
                • December 2007
                • 240

                #8
                Jag/vi har en naturlig liten damm på gården (ungefär 15-20 kvm) och tillgång till källvatten om det skulle börja sina... Hade lite koi där ifjol, men grannkatten fiskade upp dem innan sommaren var över Dessutom är vattnet surt och mjukt så det är väl ingen höjdare för just koi. Har lite framtidsplaner om dammen dock, vi får se om det blir detta år eller ett annat -men någon firre lär jag väl pytsa i hursom till sommaren...
                "Man vill inte vara den man är. Man vill vara den som man inbillar sig att man kunde ha blivit"

                Kommentar

                • Totmes
                  • December 2007
                  • 181

                  #9
                  Man tackar!

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #10
                    Jag kan bara inte låta bli med min humor i världsklass. Den här tråden måste någon damma av till våren om den tystnar.... Sorry
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • Totmes
                      • December 2007
                      • 181

                      #11
                      Kul?!

                      Kommentar

                      • eriahl
                        • April 2004
                        • 5681

                        #12
                        Det var ett försök till humor. Damma av en tråd om dammar till våren. Jag har nog brottsligt dålig humor.
                        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                        Kommentar

                        • Aircut64
                          • July 2007
                          • 1207

                          #13
                          hahahahahahahahahahahahahahah okeeeeeeeeeeeeeeej ^^

                          Kommentar

                          • Jens A.
                            • March 2007
                            • 5026

                            #14
                            Ursprungligen postat av eriahl
                            Det var ett försök till humor. Damma av en tråd om dammar till våren. Jag har nog brottsligt dålig humor.
                            Med sådan humor kommer någon att damma till dej, tror jag...
                            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                            Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                            Kommentar

                            • danneregner
                              • October 2006
                              • 1347

                              #15
                              hehe. jag vill själv göra en stor damm i trädgården men mamma e inte så pigg på förslaget
                              Diskus

                              Kommentar

                              Arbetssätt...