Många dammrudor!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peson
    • November 2004
    • 21

    Många dammrudor!!!

    Det var länge sedan jag skrev på forumet, bestämt 3år sedan. Då var det om rudor någon ville ha. Jag (eller mor och far) har en natur damm på ca: 20x20m och är ca: 3m djup. Det var min Farfar som skulle gräva ett dike 1969, som han helt plötsligt träffade på en brunn som välde ut vatten. Än idag så fungerar dammen tack vare att farfar planterade i rudor och signalkräfftor. Så om det är någon som behöver rudor, så får vi se vad vi kan göra.
    Bor i Oskarshamn.

    Mvh. Jonas
  • firefox75
    • April 2007
    • 1806

    #2
    Peson- sälj till tyskland och nederländerna.
    De både äter dessa rudor och faktiskt använder dem som angelfisk och alg/växt ätar fisk.

    Jag sålde själv både rudor och sutare ner till tyskland för 7år sen...fick väldigt bra betalt.
    Frånvarande nu mera men här ibland.

    Kommentar

    • Aircut64
      • July 2007
      • 1207

      #3
      Jag skulle vilja ha ett par rudor ^^ men jag bor i Stockholm det är problemet.

      Kommentar

      • Peson
        • November 2004
        • 21

        #4
        Ursprungligen postat av firefox75
        Peson- sälj till tyskland och nederländerna.
        De både äter dessa rudor och faktiskt använder dem som angelfisk och alg/växt ätar fisk.

        Jag sålde själv både rudor och sutare ner till tyskland för 7år sen...fick väldigt bra betalt.
        Fy vad äckligt kan det vara en god fisk?

        Kommentar

        • Peson
          • November 2004
          • 21

          #5
          Ursprungligen postat av Aircut64
          Jag skulle vilja ha ett par rudor ^^ men jag bor i Stockholm det är problemet.
          Det var ju synd. Men det finns säkert fler ställen att få tag i rudor...

          Kommentar

          • Aircut64
            • July 2007
            • 1207

            #6
            Jag tror jag vet ett ställe men dom tar betalt för en viss medium hög summa :/

            Kommentar

            Arbetssätt...