Mystiska besökare i min zinkbalja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bubbles
    • August 2007
    • 56

    Mystiska besökare i min zinkbalja

    Hej igen,

    Har precis blivit medlem här på zoopet, råkade kliva in på fel avdelning, så nu ställer jag min fråga här. Igår upptäckte jag att det simmar något svart i min zinkbalja, 40cm hör og 60 cm i diameter. Har ett litet elektriskt springvatten och iår en införskaffad näckros, som är planterad i en plastnätkorg. Denna köptes i maj månad och nu är det alltså 2 små fiskar som simmar runt i min balja. Dom är 1 respektive 2 cm långa, svarta. Jag vet skillnaden på ett grodyngel och ett fiskyngel. Jag har införskaffat fiskfoder för fiskyngel. Hur kan detta vara möjligt, kan det har medkommit fiskrom på min näckrosplanta? Där jag köpte min planta, säljer dom även guldfiskar. Kan dom klara sig i baljan, ska jag byta vatten.......?? frågvis!!
    Bubbles
  • 3 guppy
    • February 2007
    • 2068

    #2
    Ursprungligen postat av bubbles
    Hej igen,

    Har precis blivit medlem här på zoopet, råkade kliva in på fel avdelning, så nu ställer jag min fråga här. Igår upptäckte jag att det simmar något svart i min zinkbalja, 40cm hör og 60 cm i diameter. Har ett litet elektriskt springvatten och iår en införskaffad näckros, som är planterad i en plastnätkorg. Denna köptes i maj månad och nu är det alltså 2 små fiskar som simmar runt i min balja. Dom är 1 respektive 2 cm långa, svarta. Jag vet skillnaden på ett grodyngel och ett fiskyngel. Jag har införskaffat fiskfoder för fiskyngel. Hur kan detta vara möjligt, kan det har medkommit fiskrom på min näckrosplanta? Där jag köpte min planta, säljer dom även guldfiskar. Kan dom klara sig i baljan, ska jag byta vatten.......?? frågvis!!
    Bild?

    Kommentar

    • Fish man
      • August 2007
      • 10

      #3
      Grattis, till dina okända yngel.

      Kommentar

      • bubbles
        • August 2007
        • 56

        #4
        Ursprungligen postat av Fish man
        Grattis, till dina okända yngel.
        Tackar, undrar bara hur snabbt dom växer
        Bubbles

        Kommentar

        • classekoi
          • March 2007
          • 325

          #5
          beror på!!

          Det beror ju på vad det är för något men troligen så är det guldfiskar de växer lite olika beroende på hur du matar dom men relativt snabbt

          Kommentar

          • bubbles
            • August 2007
            • 56

            #6
            Ursprungligen postat av classekoi
            Det beror ju på vad det är för något men troligen så är det guldfiskar de växer lite olika beroende på hur du matar dom men relativt snabbt
            Var och köpte "TetraMinBaby Powder food for all baby fish". Idag tog jag mod till mej och rengjorde zinkbaljan. Det var brunvita, stora flagor av alger. Jag tog dock en stor hink med det dåvarande vattnet och sparade, tömde sedan ner till ungerfär 10 cm, tog bort med handen så mycket algflagor som jag kunde, hällde sedan tillbaka försiktigt det gamla vattnet, plus lite nytt vatten, satte tillbaka näckrosen och springvattnet. Trodde ett tag att jag hade tagit livet av dom, men nu efter 2 timmar har jag fått syn på den ena, då finns kanske den andra oxå. Dom är väldigt skygga, men jättesöta.......
            Hur ofta ska jag mata dom.......? Räcker det med 2 ggr om dagen... ? Tacksam för svar,
            Bubbles

            Kommentar

            • Knyttet
              • December 2006
              • 646

              #7
              Ursprungligen postat av classekoi
              Det beror ju på vad det är för något men troligen så är det guldfiskar de växer lite olika beroende på hur du matar dom men relativt snabbt
              men var kom de ifrån i så fall?
              min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

              Kommentar

              • bubbles
                • August 2007
                • 56

                #8
                fripassagerarna

                Ursprungligen postat av Knyttet
                men var kom de ifrån i så fall?
                Säg det, jag tror att dom har funnits i näckrosplantan, trots att det inte var några guldfiskar i vattnet där näckrosorna står. Jag är mäkta stolt över dom.... folk jag pratar med tror inte på mej...... men jag har bildbevis......

                Bubbles

                Kommentar

                • classekoi
                  • March 2007
                  • 325

                  #9
                  bildbevis

                  och var är det vi vill oxå se!!

                  Kommentar

                  • bubbles
                    • August 2007
                    • 56

                    #10
                    bildbeviset

                    Ursprungligen postat av classekoi
                    och var är det vi vill oxå se!!
                    Det kommer det med, har införskaffat en ny digitalkamera, men inte kommit igång med att lägga in det på datorn, men ska så fort som möjligt ta mej tid att göra detta...... det får komma som ett brev på posten.. men hur lägger man in det här det är en annan femma
                    Bubbles

                    Kommentar

                    • Vic
                      • November 2006
                      • 1533

                      #11
                      Ursprungligen postat av bubbles
                      Det kommer det med, har införskaffat en ny digitalkamera, men inte kommit igång med att lägga in det på datorn, men ska så fort som möjligt ta mej tid att göra detta...... det får komma som ett brev på posten.. men hur lägger man in det här det är en annan femma
                      Bara goldisar som kan lägga in bilder, men du kan lägga in bilden på någon sida och länka.
                      Mvh Viktor


                      Apistogramma för hela slanten!

                      Kommentar

                      • bubbles
                        • August 2007
                        • 56

                        #12
                        goldis - doldis

                        Ursprungligen postat av Vic
                        Bara goldisar som kan lägga in bilder, men du kan lägga in bilden på någon sida och länka.
                        Som en annan doldis får man tacka för informationen... det där med länka, det vete hundan om man klara det.... är inte så datateknisk som jag skulle vilja vara.......ni får helt enkelt tro mej......
                        Bubbles

                        Kommentar

                        • Aircut64
                          • July 2007
                          • 1207

                          #13
                          bubbles...Ladda upp bilderna här http://www.ladda-upp.com/

                          Snälla Snälla om du kan lägga upp bilderna på dom BER DIG!!!!!!

                          Kommentar

                          • bubbles
                            • August 2007
                            • 56

                            #14
                            fotona

                            Nu har jag fått in bilderna på min dator och nu så ska jag lägga upp dom hur ska jag gå till väga, försöker ladda upp dom till den länk du har skickat aircut64
                            Bubbles

                            Kommentar

                            • bubbles
                              • August 2007
                              • 56

                              #15
                              Ursprungligen postat av bubbles
                              Nu har jag fått in bilderna på min dator och nu så ska jag lägga upp dom hur ska jag gå till väga, försöker ladda upp dom till den länk du har skickat aircut64
                              jag lyckades, så vackra guldbarber du har...... tack för hjälpen, nu kan ni gå in och titta på natur... och se mr x hihi
                              Bubbles

                              Kommentar

                              Arbetssätt...