Behöver goda råd om utomhusdamm!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiskare
    • September 2007
    • 3

    #31
    Ursprungligen postat av yllekanin
    Jag kunde få den upp till 16 bred tror jag. Pondline firestone.
    Var hittar du dammduk som är 16 meter bred? Alla ställen jag har kollat på så finns det bara gummiduk som är så bred och då kommer priset enormt till min damm. Men hittar du så bred dammduk någonstans är jag helt klart intresserad. Pondline firestone är väl en gummiduk? Jag har en fråga till hur bra håller det om man skarvar en dammduk?
    Senast redigerad av Fiskare; 18 September 2007, 11:26.

    Kommentar

    • classekoi
      • March 2007
      • 325

      #32
      pondliner

      Ursprungligen postat av Fiskare
      Var hittar du dammduk som är 16 meter bred? Alla ställen jag har kollat på så finns det bara gummiduk som är så bred och då kommer priset enormt till min damm. Men hittar du så bred dammduk någonstans är jag helt klart intresserad. Pondline firestone är väl en gummiduk? Jag har en fråga till hur bra håller det om man skarvar en dammduk?
      det finns vissa firmor som skarvar den åt dig och då det är gummi vulkas den ihop (som de gamla hederliga cykelslangarna)så den håller svinbra!!

      Kommentar

      • Zirry
        • June 2004
        • 78

        #33
        Har man tur så hittar man en branddammsduk som militärerna använde. Jag har för mig att den var 20 x 25 meter. Den första vi köpte kostade 1500:- , den andra 5000:-när det började bli svårt att få tag i dem. Man hittar dem på militärens överskottslager.
        Så här stor blev vår damm av den + att det blev duk över.

        Kommentar

        Arbetssätt...