Ta bort sten o berg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • el_pako
    • November 2005
    • 276

    #16
    Nu har jag provat både snigeldynamit och slägga. Två av 3 stenbumlingar är borta. Den sista stenen är ca 1 m stor och en halv meter bred. Denna sten är omöjlig att rubba, har använt snigeldynamit utan någon påverkan, och även så släggan. Tror denna sten måsste finnas kvar där i djuphålet .
    Hade tänkt att jag ska skära i duken, trä den över stenen, och sedan tejpa fast duken mot stenens undersida. Skulle det gå tror ni? någon som har en lösning på detta snälla?

    Kommentar

    • Mr B
      • September 2004
      • 1310

      #17
      Ursprungligen postat av el_pako
      Hade tänkt att jag ska skära i duken, trä den över stenen, och sedan tejpa fast duken mot stenens undersida. Skulle det gå tror ni? någon som har en lösning på detta snälla?
      Det kommer aldrig bli tätt.
      B!

      Kommentar

      • el_pako
        • November 2005
        • 276

        #18
        okej, fick en annan idé. att gräva en djup grop bredvid och lite uner stenen, sedan rubba den ner i gropen o sen täcka med sand. visst det kommer ta tid, men hoppas bara det inte dyker upp flera stora stenar =)

        Kommentar

        • alcar
          • April 2005
          • 1398

          #19
          vi har språngt en del stenar óch bergknallar med snigeldynamit och det fungerar bra men hålen som man borrar ska hälst vara 3 cm i diameter
          mvh alexander
          min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

          Kommentar

          Arbetssätt...