Damm på balkongen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ribby_girl
    • February 2005
    • 378

    Damm på balkongen

    Skulle det funka ?

    Fick en sån smart ide, om man typ gör en timmerhåla precis som man gör en vanlig damm (om man vill), och sen har i sån där damm plast skulle de funka att ha en sådan på balkongen om nu balkongen tål så mycket.

    Kanske låter som en helt sjuk ide, men jag menar kan man ha en sådan i lägenheten och i hus så borde man väl kunna ha en på balkongen, så länge underlaget tål tyngden.
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    Har man plats och balkongen håller så varför inte, jag skulle nog akta mig för att göra ett alltför stort projekt, tänk igenom allt, till exempel på hur du ska tömma den. Vad händer om den börjar läcka? Ganska viktigt för grannsämjan att den inte läcker eller rämmnar, så det kan vara bra att vara noggrann med förberedelser och att välja riktigt rejäl duk osv. En del personer kan nog ha viss förståelse för att ett akvarium läcker, eftersom de kan förstå att det finns akvarium, även om man ska göra vad man kan för att undvika det. Men damm på balkongen förstår inte så många, det är inte normalt, därför lär det finnas väldigt lite förståelse om det på något sätt drabbar andra, vare sig hos grannar eller försäkringbolag.

    Kommentar

    • amazonfarmen
      • June 2006
      • 508

      #3
      Vattnet blir nog väldigt varmt när det är varmt ute då luften kommer åt på fler sidor och vattenvolymen inte är så stor.

      Men klart, du kan kanske koka kräftor i den ?
      www.goc.se

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Rogli
          • August 2005
          • 132

          #5
          Beror ju på vad man vill ha i balkongdammen också. Somliga arter tål de stora temperaturväxlingar som blir, andra inte.

          Kommentar

          • ribby_girl
            • February 2005
            • 378

            #6
            Skulle ju vilja ha koi då, men har ens inte en balkong ännu, hehe.
            Tänkte de vore häftig ide.

            Den hopfällbara var ju rätt häftigt men hade tänkt mig n¨ågot större, typ i timmer runt om och ha typ några koiar och någon mal på sommaren kanske.
            Hmm jaja får väl ta och skaffa mig balkong utan grannar först.

            Kommentar

            Arbetssätt...