Minidammreklam

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kryddan03
    • December 2003
    • 45

    #16
    Upptäckte den här tråden idag. Kul att fler än jag vågat testa minidammen!

    Jag funderade på den redan förra året men var nog lite tveksam i början. Nu tycker jag att den funkar alldeles utmärkt. Det enda knöliga var inte dammens fel utan mitt terrassgolv som sluttar. Så första gången jag fyllde den så såg det inte klokt ut. Jag var tvungen att lägga en skiva under som jag kunde palla upp. Nu har jag äntligen lyckats få den i stort sett i våg.

    Som invånare har jag fått låna en liten koi och två sarassa över sommaren. Har tyvärr ingen möjlighet att förvara dem över vintern hemma hos mig. Lite trist för man blir ju fäst vid de små liven. De går under det gemensamma namnet KoiBoi & The Sarassa Sisters.

    Här är ett par bilder på den efter första uppbackningen. Som ni ser är det fortfarande lite för mycket kant på ena sidan. Men, som sagt, nu ser det bättre ut.





    Kan ni inte lägga in bilder på hur era minidammar blev?

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #17
      Är det någon med minidamm fortfarande igång.
      Skulle fylla på min idag (använde den inte 2007) och då läckte den i botten.
      Något tips om hur man kan laga den på säkert sätt.
      Då både för fisken och underlaget...
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • tobias.nero
        • January 2008
        • 384

        #18
        Kul att du tog upp denna tråden igen erikthur. Jag vill gärna hitta något som jag kan ha på balkongen. Så jag ser fram emot att se hur det går för alla "smådammar" där ute.
        MVH /Tobias

        Kommentar

        • Mamma Mia
          • December 2004
          • 2504

          #19
          Såna där cykelslangslappar? Borde inte det funka?

          Ursprungligen postat av erikthur
          Är det någon med minidamm fortfarande igång.
          Skulle fylla på min idag (använde den inte 2007) och då läckte den i botten.
          Något tips om hur man kan laga den på säkert sätt.
          Då både för fisken och underlaget...
          Always look at the bright side of life

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #20
            Problemet tror jag är limmet. Jag har tjockplast. Gummi kanske inte reagerar korrekt med plast och det är väl oklart med solutionen. Läste på kontaktlimmet att det var mycket giftigt för vattenlevande organismer... Vill ju helst inte experimentera med de tilltänkta innevånarna...
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • ciklidcollector
              • April 2008
              • 1111

              #21
              Lagningslappar för gummibåtar.
              -=Amatörbiologen=-
              Amerikanska Ciklider

              Kommentar

              • classekoi
                • March 2007
                • 325

                #22
                lagning

                överallt där de säljer dammduk i plast brukar de sälja limm till just plastduk

                ta en bit dammduk och limma fast över hålet klart

                Kommentar

                • Gaffel
                  • December 2007
                  • 6200

                  #23
                  Har en polare som körde en spook på varven i Gbg för typ 20 år sedan, med värmepistol, glasfiber roller(i aluminium) samt en röd och en vit omärkt rektangulär 2 liters dunk som bägge innehöll aceton gled han omkring mellan varven och lagade stora presenningar åt båtarna som gick på styckesgodstraden, man skalkar nämligen alla luckor och täcker dom med tjocka presenningar när man lägger ut.

                  Arbetade ihop med honom några gånger och det fanns alltid en 4-5 olika människor som smög omkring och försökte luska ut vad flaskorna innehöll.. ..hemlig formula..

                  Men här är den alltså, klipp ur en lapp och sätt på värmepistolen, tvätta ytorna på bägge sidor med aceton och lappa, rolla fram och tillbaks med aluminiumrollern samtidigt som ytorna värms, resultatet blir en helt tät vulkning.
                  Life's a bitch and then you die..
                  "I might be right handed but im always left-winged"
                  Skriv på!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...