Vortex-filter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats-Åke
    • May 2006
    • 2

    Vortex-filter

    Håller på och bygger ett filter där jag ska ha en vortex-tunna först och jag undrar vad man ska ha för att täta runt rörgenomföringarna? Jag ska ha 110-rör ut från tunnan och undrar om det finns packningar att ha i genomföringen. Jag bör väl också använda någon form av tätningsmassa, det blir ju 3 ställen jag måste täta. Vatten in, vatten ut och renskranen. Det måste väl vara en tätningsmassa som inte innehåller gift eller antimögel-ämne?

    Är det någon som har erfarnhet från att bygga vortex-filter?
  • morphriz
    • October 2005
    • 875

    #2
    Jag blev tipsad av en amerikan om nått som heter Uniseals. Blir mycket billigare. Reefcentral har tyvärr tekniska problem idag så jag kan inte ge dig länken på en gång.
    --
    #define QUESTION ((bb) || !(bb))
    - Shakespeare.

    Kommentar

    • jolon
      • December 2002
      • 1075

      #3
      Ursprungligen postat av morphriz
      Jag blev tipsad av en amerikan om nått som heter Uniseals. Blir mycket billigare. Reefcentral har tyvärr tekniska problem idag så jag kan inte ge dig länken på en gång.
      Är det dom här du menar?
      Pentair is dedicated to excellence in all aspects of our business. Whether you need system design, technical service or unrivaled equipment-you can count on us.
      My internet should be readonly.

      Kommentar

      • Mats-Åke
        • May 2006
        • 2

        #4
        Jag är lite dålig på att omsätta måtten.
        Vilket mått i tum är vårt 110 mm rör? Är det 5" som motsvarar 110 mm?

        Har läst lite om dem på nätet och det finns de som menar att de inta funkar om man har en rund behållare med tunn vägg. Någon som vet mer?
        Senast redigerad av Mats-Åke; 31 May 2006, 13:29.

        Kommentar

        • morphriz
          • October 2005
          • 875

          #5
          jolon: Japp sånna är det...

          1" = 2.5cm eller 2.52cm. Kommer aldrig ihåg vilken det är amerikanerna kör
          --
          #define QUESTION ((bb) || !(bb))
          - Shakespeare.

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            Ursprungligen postat av morphriz
            1" = 2.5cm eller 2.52cm. Kommer aldrig ihåg vilken det är amerikanerna kör
            nästan rätt, 2.54cm är det.
            Online length converter gives metric & US customary (English) distance & length conversion for unit measurements including cm to inches, meters to feet, km to miles and many more, by Science Made Simple.
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            Arbetssätt...