Guldfiskdamm!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fisktjejen
    • February 2005
    • 310

    Guldfiskdamm!

    Jag besökte en vän igår som har en damm med guldfiskar. De har en värmare i på vintern så det är ute året runt, men ingen pump eller filtrering. Är det vanligt? Dammen är grovt uppskattat 10-15 m2 i yta och inte särskilt djup. De hade nu hundratals halvstora guldfiskar och två jättebollar med rom syntes, så fiskarna verkar ju må bra iallafall. Hon skulle flytta lite fisk till en annan damm, men vill gärna bli av med lite också. Brukar affärer ta emot guldfisk? Vad får man för dem?
  • DreamB
    • April 2005
    • 23

    #2
    Jag tror inte hon får så mycke för sina guldfiskar om hon säljer det till butiken för att butiken säljer guldfiskar för ca 40 kr st för hlavstor och deras inköpspris måste vara mycke lägre.

    Din vän får nog max en 10 per fisk från butik... det är nog bättre att sälja fiskar via blocket lr liknade.

    Var bor din vän?? ska nog kunna köpa ett par finna fiskar till min nya akvarie som jag ska införskaffa om några vekca.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 29 April 2005, 22:39.

    Kommentar

    • Fisktjejen
      • February 2005
      • 310

      #3
      Tack för svar.
      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 29 April 2005, 22:40.

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        byter man mot varor är nog 20kr per fisk ingen omöjlighet.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • Kramfors
          • January 2003
          • 7265

          #5
          En 10 cm Guldfisk kostar netto vid köp av 50 st från grossist 11:- en 18-20 cm 10 köp 88:-
          http://www.kramforskoi.com/

          Kommentar

          • DreamB
            • April 2005
            • 23

            #6
            det kan nog inte stämma så bra med de priser du anger...

            för att min lokal handlare säljer en guldfisk ca 15 cm för 50kr och slöstjärt lite dyrare.. och de mindre för bara 35kr

            Kommentar

            • Kramfors
              • January 2003
              • 7265

              #7
              Jag har prislistan från 3 grossister, de har alla rätt så lika nettopriser.
              http://www.kramforskoi.com/

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                De guldfiskyngel som man får i dammen hemmavid brukar färga ut ganska sent och en förutsättning för att kunna bli av med dom är att de är utfärgade.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                Arbetssätt...