Har stor blir dammen med 3*4 m plast?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jonisg
    • April 2005
    • 172

    Har stor blir dammen med 3*4 m plast?

    Hittade PVC plast på en blomster affär i närheten av där jag bor. Men den var bara på 3*4 meter. Tanken är att jag ska ha en damm som är c.a 1 M på det djupaste? Ska ha 3 små guldfiskar i den. Dom ska även helst kunna stanna över vintern. Hur räknar jag ut hur stor dammen blir med 3*4 M? / Tacksam för halv snabba svar..
    -:KUNGEN:-

    Juwel 110 L, 2*18W, Eheim 2213 Ytterfilter, 100 W Hydor Heater. Mäsk Co2. PMDD

    Zooline 50 L, Tomt....

    Zooline 100 L, Blandade små ciklider.
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av jonisg
    Hittade PVC plast på en blomster affär i närheten av där jag bor. Men den var bara på 3*4 meter. Tanken är att jag ska ha en damm som är c.a 1 M på det djupaste? Ska ha 3 små guldfiskar i den. Dom ska även helst kunna stanna över vintern. Hur räknar jag ut hur stor dammen blir med 3*4 M? / Tacksam för halv snabba svar..
    Läser man tex här:


    Så kan man konstatera att det nog inte går att få en så djup damm med en så liten damfolie.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • Danei
      • September 2004
      • 555

      #3
      Hur mycket lutning kan du tänka dig på din dam? Det påverkar. i teorin kan du bygga en dam på 1*2m med 1m djup på hela botten. Men det går inte så bra i praktiken. Du moste ha marginal på kanterna. Och vertikala kanter är nog inte önskvärt.

      Kommentar

      Arbetssätt...