Vart får man tag på Dammrudor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dammrudan
    • October 2007
    • 5

    #31
    Ursprungligen postat av classekoi
    Rudan är en jätte vacker fisk (särskilt de från sjöbodasjön) men i en damm så syns den inte särskilt bra jämfört med en röd guldfisk eller koi i olika fina färger!!!!!!!!!!!!
    ja dom e roliga

    Kommentar

    • botu
      • December 2006
      • 10

      #32
      När jag i min barndom bodde i Skåne brukade vi fånga sådana som vi kallade Karuser/ Dammrudor i Märgelgravar med en vanlig håv med långt skaft. Hade även i ett akvarium men livslängden blev något år och de ökade inte särskilt i vikt.

      Kommentar

      • Folkeg
        • July 2010
        • 1

        #33
        Jag har ett aquaponiskt växthus med mycket vatten i. Tyvärr blir det ned till 8 grader på vintrarna. Någon som vet var man kan få tag på rudor i närheten av Hörby i Skåne?

        Kommentar

        • stefant
          • January 2009
          • 783

          #34
          Ursprungligen postat av Folkeg
          Jag har ett aquaponiskt växthus med mycket vatten i. Tyvärr blir det ned till 8 grader på vintrarna. Någon som vet var man kan få tag på rudor i närheten av Hörby i Skåne?
          Jag har sett att det finns en i Klippan som odlar dem och säljer

          Kommentar

          • Tyko
            • April 2015
            • 279

            #35
            Ursprungligen postat av Folkeg
            Jag har ett aquaponiskt växthus med mycket vatten i. Tyvärr blir det ned till 8 grader på vintrarna. Någon som vet var man kan få tag på rudor i närheten av Hörby i Skåne?
            Med 8'C som minimumtemperatur så går det att ha en del andra roliga arter också, läst om en fransman som lyckades övervintra Corydoras paleatus i en damm utomhus trots frost. Så finns en del mindre arter att välja på.

            Kommentar

            Arbetssätt...